6 elementów, które musi zawierać skuteczny Landing Page

Landing page to strona lądowania, którą kierujemy do użytkownika, gdy prowadzimy kampanie reklamową, np. na Facebooku lub w AdWords. Przekierowując go na tą stronę oczekujemy, że wykona on konkretne działanie, np. dokona zakupu lub zapiszę się do newslettera. Działanie to dochodzi do skutku, gdy użytkownik kliknie w przycisk Call – To – Action.  Aby zwiększyć prawdopodobieństwo takiej konwersji, należy wyposażyć landing page w kilka kluczowych elementów.

Poniżej przedstawiamy ich listę z naszymi rekomendacjami.  

Nagłówek główny i inne rodzaje nagłówków

Zadaniem nagłówka jest potwierdzenie, że użytkownik znajduje się we właściwym miejscu w sieci. Jeśli landing page jest częścią kampanii reklamowej, nagłówek powinien stanowić kontynuacje treści zawartej w reklamie, którą kliknął. Jeśli nagłówek nie zainteresuje/ nie przykuje uwagi użytkownika, ten prawdopodobnie opuści stronę, powiększając tym samym współczynnik odrzuceń w Google Analytics. Nagłówek może także stanowić częściową odpowiedź na pytanie: dlaczego warto skorzystać z oferty, a także wprowadzać użytkownika w treść landing page’a. Pod nagłówkiem głównym można dodać tzw. nagłówek wspierający, którego celem jest uzupełnienie informacji zawartych w nagłówku głównym.

Warto także zastosować nagłówki nazywające konkretne sekcje landing page’a. Np.: „Korzyści, które uzyskasz”  albo „Opinie uczestników szkolenia”. Należy pamiętać, że e-konsumenci nie czytają dokładnie tekstu na WWW, skanują często jedynie jego nagłówki. Właśnie dlatego warto zawrzeć w nich kluczowe informacje o korzyściach dla Klienta oraz informacje, jakie działania powinien podjąć Klient, aby skorzystać z oferty, np.: „Zasługujesz na to, by żyć jak król – ten e-book zdradzi Ci jak to zrobić” lub „Spiesz się, oferta wygasa w ciągu 24 godzin”.

Video/Grafika

Nawet najlepszy tekst nie zastąpi dobrze dopasowanej grafiki lub krótkiego materiału video widocznych na landing page’u. Ich zadaniem jest pokazanie jak produkt lub usługa może zaspokoić potrzeby Klienta. Właśnie dlatego, dobrze jest gdy video lub grafika pokazują działanie produktu w praktyce.

Korzyści

Treści landing page’a powinny być napisane tzw. językiem korzyści. Po zescrollowaniu strony w dół, odbiorca musi czuć, że oferowany produkt lub usługa są mu potrzebne. Treści powinny również zachęcić go do podjęcia działania na landing page’u, czyli do konwersji. Język korzyści odpowiada konsumentowi na pytanie: „Co ja będę z tego miał?”.

Najlepiej, jeśli korzyści przedstawisz za pomocą tzw. bullet points, czyli zestawu wypunktowań w różnych częściach strony. Korzyści dla Klienta możesz także umieścić w treści nagłówków.

Formularz

Dostosuj pola i długość formularza do Twojej strony docelowej. Najważniejszą zasadą jest ograniczenie jego pól tylko do tych, które są niezbędne. W zależności od wybranego celu LP, potrzebne Ci są różne zestawy danych do zrealizowania konwersji. Często wystarcza sam email potencjalnego Klienta, czasami jednak możesz potrzebować większej ilości danych – np.: do przygotowania wyceny nieruchomości.

Jeśli kierujesz stronę docelową do osób, które znają Twoją markę, spróbuj zamieścić na Landing Page’u dłuższy formularz. Jeśli zaś adresatami są nowi odbiorcy zapewne nie będą chcieli podzielić się z Tobą szczegółowymi danymi o sobie. Tworząc formularz pamiętaj o nowym RODO, które nakazuje firmom przetwarzanie tylko tych informacji o Klientach, które są niezbędne do realizacji celu, w jakim są zbierane.

Opinie i tzw. dowód społeczny

Jeśli chcesz zwiększyć konwersję Twojego landing page’a koniecznie zamieść na nim pozytywne opinie Klientów o produkcie lub usłudze. Jeśli sprzedajesz usługę, dobrym sposobem jest także zaprezentowanie przykładów wykonanych realizacji – tzw. case studies.

75% konsumentów sprawdza opinie o produktach lub usługach w sieci. Jeśli nie znajdą ich na landing page’u, wyjdą z niego. Jeśli np. prowadzisz firmę szkoleniową i sprzedajesz kurs stacjonarny, zapytaj o opinie o nim uczestników zaraz po jego zakończeniu. Nagraj ich i zmontuj video, które opublikujesz na landing page. W sytuacji, gdy w Twojej branży istotne jest posiadanie odpowiednich certyfikatów, umieść na landing page’u te, które posiadasz.

Powyższe elementy tworzą tzw. dowód społeczny, który jest wiarygodnym potwierdzeniem przydatności sprzedawanej usługi lub produktu.

Call-To-Action – Wezwanie do działania

Nie umieszczaj na landing page’u. kilku wezwań do działania (CTA) o różnej treści i celach. Spowoduje to, że potencjalny Klient rozproszy się i nie będzie pewny jaką akcję powinien wykonać. Możesz natomiast to samo CTA umieścić w różnych częściach strony.

Głównym celem landing page’a jest to, aby użytkownik użył przycisku Call – To – Action. Właśnie dlatego wszystkie inne elementy znajdujące się na stronie nie powinny odwracać od niego uwagi. Co więcej przycisk Call to Action zrób tak, aby był widoczny – np.: niech jego kolory kontrastują z tłem strony.

Nic nie działa gorzej na potencjalnego Klienta niż niepewność. Właśnie dlatego, na landing page’u powinieneś krótkim zdaniem lub hasłem wytłumaczyć użytkownikowi co się stanie po kliknięciu w przycisk  – np.: „Rejestruję się”/”Rejestruj się”, „Rezerwuję miejsce na szkoleniu”/”Zarezerwuj miejsce”, „Pobieram poradnik”/”Pobierz poradnik”.

Dobrze zaprojektowany landing page może znacząco podnieść wyniki sprzedażowe Twojego e-biznesu. Jeśli myślisz o uruchomieniu kampanii reklamowej z wykorzystaniem tego narzędzia, skontaktuj się z nami!

Poniżej Infografika, która pomoże Ci przygotować
Twój Landing Page

Landing Page - Kluczowe elementy
Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdobyć informację praktycznie na każdy temat i z każdej dzienny życia. To pozwala mu tworzyć angażujące treści, które chce się czytać i nimi dzielić. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera działania w Social Mediach. Uwielbia podróżować po świecie, był już m.in. na Islandii i w Peru.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPrzemysław TrzeplasygnetWięcej informacji
wave