Marketing emocjonalny: 58 słów i wyrażeń przydatnych w marketingu emocjonalnym

Marketing emocjonalny to potężna siła. Dźwignia podejmowanych działań. Emocje stały się nieodłącznym elementem współczesnych, skutecznych kampanii reklamowych, a zarazem determinantem większości decyzji zakupowych. Działając na zmysły, skłaniają konsumenta do wyboru właśnie tego, a nie innego produktu. Do wykształcenia się emocjonalnej więzi właśnie z tą, a nie inną marką. 

Pozytywne emocje zmieniają przekaz z neutralnego na osobisty i mniej oficjalny. Marketing emocjonalny tworzy opowieść, która łączy odbiorców z markami właśnie w taki autentyczny, osobisty, ludzki sposób i inspiruje konsumenta do podejmowania konkretnych działań. Ważne stają się osobiste odczucia i doświadczenia odbiorcy, a nie atrybuty, informacje czy cechy produktu. Dlatego tak istotne stają się słowa. Język i sposób komunikacji z potencjalnym klientem staje się kluczowym elementem strategii sprzedażowej.

Działania marketingowe – poznaj, zaopiekuj i dowartościuj. 

Działania marketingowe oparte o przekazy wzbudzające emocje, sprzedają doznania i styl życia zamiast towarów i usług. Kształtują w nas pożądanie, a nie potrzebę. Skupiają się na dialogu i budowaniu szerokiej, trwałej relacji z klientem. Relacji, która powinna polegać na otoczeniu wyjątkową opieką i potęgować poczucie szczęścia.

Chcąc zbudować społeczność wokół swojej marki bądź blisko odbiorców, staraj się rozumieć ich potrzeby. Pomyśl o emocjach, które możesz przekazać w słowach i o słowach, które wyzwolą emocje. Twoi klienci poczują się zaopiekowani, dowartościowani i chętnie będę dzielić się z innymi możliwością doświadczenia tego samego, polecając Twoje produkty czy usługi.  

58 słów i wyrażeń przydatnych w marketingu emocjonalnym 

Posługując się marketingiem emocjonalnym, sięgaj po treści, które inspirują do działania poprzez:

  • Zmniejszenie poczucia ryzyka i niepewności
  • Budowanie zaufania
  • Kreowanie potrzeb i zachęcenie do zakupu
  • Wzbudzenie ciekawości
  • Zbudowanie kontaktu z klientami
  • Wartościowanie
  • Pokazanie korzyści

Postaraj się wczuć w odbiorcę, zbuduj zaufanie. Pokaż, że rozumiesz jego problemy, a nawet jesteś w stanie być za nie odpowiedzialny, a następnie je rozwiązać. Poniżej katalog słów i wyrażeń, które mogą okazać się przydatne.

Słowa i wyrażenia, które zmniejszają poczucie ryzyka i niepewności: 

  1. Możesz zrezygnować z subskrypcji w każdej chwili…
  2. Porozmawiaj z [przedstawicielem], aby sprawdzić, czy produkt jest dla Ciebie odpowiedni…
  3. Przekonaj się sam…
  4. Brak ukrytych opłat…
  5. Zapoznaj się z przykładowym raportem…
  6. Anuluj w dowolnym momencie…
  7. Zwrot pieniędzy, bez zadawania pytań…
  8. Gwarancja zadowolenia lub zwrot pieniędzy…

Słowa i wyrażenia, które budują zaufanie: 

  1. Zobacz, jak widzą nas inni…
  2. Sprawdź naszą stronę z referencjami…
  3. Zapoznaj się z naszą sekcją FAQ…
  4. Porozmawiaj na czacie na żywo z naszym specjalistą…
  5. Sprawdź zakładkę ,,O nas’’…
  6. Od lat jesteśmy z Wami…

Słowa i wyrażenia, które wyzwalają potrzebę i zachęcają do zakupu:

  1. Do wyczerpania zapasów…
  2. Tylko w ograniczonym czasie…
  3. Nie chcesz przegapić/Nie możesz przegapić…
  4. Ostatnie chwile wyprzedaży…
  5. Poznaj korzyści, jakie oferujemy i zarejestruj się już dziś…
  6. Skorzystaj z tej specjalnej oferty…
  7. To wszystko przygotowaliśmy specjalnie z myślą o Tobie…
  8. Zacznij czerpać zysk, sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy…
  9. Zacznij osiągać [XYZ] dzięki [nazwa firmy lub produkt] już teraz…
  10. Stań się [przymiotnik, którym określisz pragnienia Twojego klienta] dzięki [nazwa firmy/produktu]…
  11. Daj nam szansę uczynić Twoją firmę…
  12. Zacznij dzień z uśmiechem…

Słowa i wyrażenia, które wzbudzają ciekawość: 

  1. Dowiedz się, jak…
  2. Dołącz do…
  3. Odkryj…
  4. Wyobraź sobie…
  5. 10 sposobów na…
  6. Uzyskaj dostęp do…
  7. Czy wiesz, że…

Słowa i wyrażenia, które nawiązują kontakt z klientami: 

  1. Wychodzimy naprzeciw wyzwaniom…
  2. Rozumiemy Twoje potrzeby…
  3. Poznaj świat wolny od…
  4. Zasługujesz na…
  5. Mamy to, czego potrzebujesz…
  6. Pomożemy Ci… 

Słowa i wyrażenia, które pokazują wartość: 

  1. Topowe…
  2. Najlepsza w swojej klasie…
  3. Premium…
  4. Najwyżej oceniane…
  5. Zatwierdzone przez ekspertów…
  6. Najlepszy w [lokalizacji]…
  7. Jedyny w [lokalizacji]…
  8. Wiodący…
  9. Specjalistyczna…

Słowa i wyrażenia, które pokazują korzyść:

  1. Zwiększysz…
  2. Poprawisz…
  3. Wzmocnisz…
  4. Osiągniesz cel…
  5. Rozwijaj się…
  6. Czerp korzyści…
  7. Dotrzyj do…
  8. Zdobądź…
  9. Przystępne dla Twojego portfela…
  10. Unikaj niepotrzebnych opłat…

Lovebrands – marki z osobowością

Amerykańska poetka Maya Angelou powiedziała kiedyś: „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ludzie zapomną, co zrobiłeś, ale ludzie nigdy nie zapomną, jak sprawiłeś, że się czuli”. 

Dobrze o tym wiedzą duże, międzynarodowe koncerny o statusie lovebrands, które jak np. Coca-Cola inwestują w reklamę wizerunkową. Starają się zapewnić swoim fanom niezapomniane doświadczenia. Odbiorcy zapominają o aspektach zdrowotnych oferowanego produktu, a przed oczami pojawia się rodzinna atmosfera, święta i dobra zabawa. Przykładem może być również hasło reklamowe Ferrero: “Od 50 lat Nutella gości na śniadaniowych stołach rodzin na całym świecie, aby mogły zacząć dzień z uśmiechem”. Nutella poszła nawet dalej, otwierając w Kalifornii hotel inspirowany swoim produktem. 

Nutella – marketing emocjonalny

W dobie natłoku informacji i zalewu reklam, jakie do nas trafiają każdego dnia, przestajemy wierzyć przekazom. Uciekamy od masowości, standaryzacji i utartych schematów, szukając marek nietypowych, niezależnych, które czymś się wyróżnią w naszych oczach. Na drugi plan schodzą ogólne informacje o marce, istotą jest natomiast jej osobowość i to jakie wartości wyznaje. Staje się pewną ideą, stylem życia czy nawet filozofią. Pojawia się zamiłowanie i szacunek fanów do produktu a marka zyskuje status lovebrands. 

Strategia zorientowana na komunikację z klientem 

Słowa mają wielką moc. Strategia zorientowana na komunikację z klientem, związana z marketingiem emocjonalnym może być dobrym punktem wyjściowym do budowania autentycznej marki, która będzie cieszyła się dużym zaufaniem oddanej grupy odbiorców. Ważne, jednak abyś najpierw poznał swoich klientów, wiedział czego, potrzebują i co ich motywuje do działania. Pamiętaj również, że, mimo iż emocje są nieodłącznym elementem współczesnego marketingu, to co może okazać się strzałem w dziesiątkę, w przypadku jednej kampanii niekoniecznie sprawdzi się w innej. 

Marketing emocjonalny – podsumowanie

Jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę, kształtować markę w oparciu o dostosowaną do Twoich potrzeb strategię content marketingu, ale brak Ci pomysłu skontaktuj się z nami. Jesteśmy zespołem profesjonalistów, wszystkie działania poprowadzimy dla Ciebie na podstawie wspólnie wyznaczonych celów biznesowych. 

Bibliografia: 

  • Kristen McCormick – “120 of the Best Words and Phrases for Marketing with Emotion” https://www.wordstream.com/ 
  • Kristen McCormick – “273 (MORE!) Words to Use In Your Emotional Marketing Copy” https://www.wordstream.com/ 
  • Kotarbiński, J. (2012) “Angażuj lub giń w męczarniach. Marketing w Praktyce”
Tomasz Gański
Tomasz Gański

Content Specialist

W Performance Labs odpowiedzialny jest za dostarczanie jakościowego contentu dla Klientów agencji. Od blisko 10 lat tworzy treści na strony internetowe oraz materiały tekstowe dla e-commerce'ow. Prywatnie lubi podróżować po Europie i Azji południowej.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorTomasz GańskisygnetWięcej informacji
wave