Kylie Jenner najmłodszą miliarderką świata. Oto dlaczego musisz być na Instagramie jeśli rozwijasz markę beauty.

Kylie Jenner najmłodszą miliarderką świata. Oto dlaczego warto być na Instagramie jeśli rozwijasz markę beauty.


Kylie Jenner to 21 letnia właścicielka marki kosmetyków Kylie Cosmetics, a także popularna na całym świecie influencerka na Instagramie, który  nie tylko nadał siłę rozpędu jej karierze, ale także dał wielką moc marce, którą rozwija. W tym roku Kylie Jenner stała się najmłodszą miliarderką świata.  Ten przykład dobrze pokazuje jaką siłę ma to medium, a także udowadnia, jak dobrze jego potencjał wykorzystują kobiety.

Źródło: @kyliejenner, Instagram.com

@Kyliejenner. Kim jest Kylie Jenner?

Znasz Kylie Jenner? Pewnie znasz lub przynajmniej kojarzysz tę postać. Ci, którzy nigdy nie słyszeli, z pewnością mieli szansę usłyszeć o niej niedawno. Okazało się, że została najmłodszą miliarderką na świecie. W rankingu najbogatszych osób prześcignęła nawet samego Marka Zuckenberga, który stał się miliarderem „dopiero” w wieku 23 lat. Na czym zarobiła pieniądze Kylie Jenner? Na własnej marce kosmetyków – Kylie Cosmetics ale prawdziwa siła jej marki drzemie w Instagramie.

Jak Kylie Jenner zrobiła karierę na Instagramie?

Oczywiście, fakt, że Kylie Jenner pochodzi z rodziny Kardashian miał niebagatelny wpływ na to jak szybko zyskała popularność. Można powiedzieć, że Kylie była popularna od zawsze, jednak to właśnie dzięki umiejętnemu prowadzeniu mediów społecznościowych i wykorzystaniu ich potencjału biznesowego, Kylie Jenner zdobyła fortunę. W 2015 roku Kylie Jenner wraz z jej siostrami Kim, Khloe i Kendall Kardashian wypuściła na rynek aplikacje mobilne, które odniosły niesamowity sukces w Internecie. Użytkowniczki aplikacji „Kylie” mogli znaleźć w niej tutoriale jak się umalować, jak podkreślić walory własnego ciała, a także posłuchać piosenek, które lubi gwiazda oraz zobaczyć jej niepublikowane nigdzie indziej zdjęcia. Po appce, przyszedł czas na własną markę kosmetyków, dzięki której Kylie zdobyła tak dużą fortunę. Kylie to wzór dla nastolatek. Cechy, za które jest podziwiana? Pewność siebie, zaradność, siła i przedsiębiorczość. Pierwsza linia kosmetyków Kylie – Lip Kitty wyprzedała się w niecałe 2 minuty po premierze. To także zasługa dobrego marketingu na Instagramie, na którym linia kosmetyków miała własne konto na długo przed jej premierą.

@Kyliejenner. 128 followers on Instagram.

Źródło: @kyliejenner, Instagram.com

Czego uczy przykład sukcesu Kylie Jenner na Instagramie?

Niektórzy powiedzą, że sukces Kylie Jenner uczy przede wszystkim tego, że warto być znanym. Od strony marketingowej jednak, pokazuje jak duże znaczenie ma influencer marketing, a także udowadnia, że rozwijając markę w Internecie warto współpracować z influencerami i influencerkami, a także jak duże przełożenie ich siła może mieć na Twój biznes.

Jak rozpocząć współpracę z influencerem?

Przede wszystkim pamiętaj, że współpraca z influencerem może przynieść Ci zarówno korzyści, jak i straty, jeżeli podejdziesz do niej w nieumiejętny sposób i bez odpowiedniego przygotowania. Jeśli zaś wykorzystasz potencjał influencer marketingu w odpowiedni sposób, pozwoli Ci on na szybkie dotarcie do grup odbiorców, do których bez współpracy z influencerem dotrzeć byłoby Ci  bardzo ciężko lub potrzeba na to byłoby bardzo dużo czasu. A jak wiadomo czas to pieniądz!

1. Ustal cele, które chcesz osiągnąć współpracując z Influencerem.

Na długo przed rozpoczęciem się kampanii z udziałem influencera, ustal cele, które chcesz osiągnąć współpracując z nim.  To właśnie one powinny pomóc Ci sprecyzować z jakimi influencerami chcesz współpracować. Nie wystarczy, że ktoś jest na topie lub ktoś jest trendy. Najważniejsze jest czy jego wartości korespondują z wartościami Twojej marki, a także jaki jest sentyment/stosunek Twojej grupy docelowej do danego influencera.

2. Określ grupę docelową kampanii i medium kampanii.

Jak pewnie się domyślasz, kolejną rzeczą którą musisz zrobić jest więc przeanalizowanie kim jest Twoja grupa docelowa (jeśli jeszcze tego nie wiesz) i kto jest dla nich wzorem ( kogo lubią, jakie konta społecznościowe obserwują). Może się zdarzyć, że w wyniku takiej analizy dojdziesz do wniosku, że Twoi odbiorcy wolą od ładnego zdjęcia na Instagramie, zobaczyć praktyczny tutorial na YouTubie.

3. Wybierz influencera. Zrób research.

Jak już wspomnieliśmy, szukaj influencerów, których wizerunek pasuje do wartości Twojej marki. Influencer musi pasować do produktu, który reklamujesz i na odwrót.  Jedynie, dzięki takiemu podejściu jest możliwy prawdziwy sukces kampanii, w postaci wysokiego zwrotu z inwestycji. 😊 Jeśli nie stać Cię na największego guru dla Twojej grupy docelowej, przemyśl współpracę z kilkoma „mniejszymi” influencerami. Często takie kampanie dają jeszcze lepsze efekty, ponieważ influencerzy z tzw. „świecznika” mają wiele propozycji reklamowych, a co za tym idzie moc ich wizerunku może nie przełożyć się tak efektywnie na współpracujące z nimi marki.

4. Zadbaj o jasne warunki współpracy

Nikt nie lubi być wykorzystywany, prawda? Influencerzy także. Właśnie dlatego, warto zadbać o ustalenie jasnych dla obu stron warunków współpracy. Wiele przykładów kampanii reklamowych z udziałem influencerów zakończyło się wizerunkowym fiaskiem marek, właśnie z powodu niezadowolenia influencerów ze współpracy z nimi. Krytyka influencera w Internecie, z którym rozpoczęło się współpracę jest dla każdej marki bardzo bolesna i wiąże się najczęściej z gigantycznym kryzysem wizerunkowym w sieci.

Gdzie znaleźć influencera?

Najlepiej, skorzystać z doświadczenia agencji reklamowej lub digital marketingowej, która zajmie się tym profesjonalnie lub ewentualnie użyć do tego jednego z narzędzi przeznaczonego do współpracy z influencerami – Reachablogger.pl  lub SocialBakers.com. To platformy, z których pierwsza dotyczy przede wszystkim polskiego rynku, a druga z nich – głównie rynków zagranicznych. Po zalogowaniu do wybranej z nich, możemy przefiltrować sylwetki najpopularniejszych influencerów, a także za ich pośrednictwem – skontaktować się z wybranym influencerem. Pamiętaj, jednak że żadna z tych platform nie pomoże Ci w opracowaniu koncepcji reklamowej, a to od niej zależy w dużej mierze, czy propozycja współpracy spodoba się influencerowi, a także czy kampania odniesie sukces. Pomoże Ci w tym natomiast agencja digital marketingowa.