5 istotnych błędów, które popełniasz tworząc kampanie AdWords

Prowadząc kampanie AdWords możesz popełniać błędy, z których nie zdajesz sobie sprawy. Mogą być one przyczyną słabych wyników Twoich kampanii i szybkiej utraty pieniędzy. Właśnie dlatego, przygotowaliśmy dla Was zestawienie najczęściej popełnianych błędów w kampaniach AdWords.

BŁĄD NR 1 – Zbyt ogólne słowa kluczowe

Podstawowym błędem firm, które rozpoczynają swoją przygodę z Google AdWords jest wybór zbyt ogólnych słów kluczowych. Ogólne słowa kluczowe składają się z max. dwóch wyrazów, są drogie i konkuruje o nie wiele reklamodawców.

Przykłady: „maseczki antysmogowe”, „ubezpieczenie turystyczne”, „akumulatory samochodowe”.

Jest to strategia opłacalna tylko dla dużych reklamodawców dysponujących większymi budżetami. Mniejsze marki powinny skupić się na słowach kluczowych z tzw. długiego ogona, które są tańsze, a zarazem mogą przynieść o wiele lepsze efekty sprzedażowe.

Przykłady: „maseczki antysmogowe z filtrem hepa”, „ubezpieczenie turystyczne peru z nnw i oc”, „akumulator do diesla 2.0”.

Dużym atutem wykorzystania długich fraz jest to, że wpisują je w wyszukiwarkę Ci konsumenci, którzy rozważają kupno konkretnego produktu lub usługi, a także są bliscy podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.

BŁĄD NR 2 – Zły wybór typu dopasowania słów kluczowych

Istnieją cztery typy dopasowań słów kluczowych w Google AdWords. Domyślnym typem jest dopasowanie przybliżone, które dostarcza dużą ilość ruchu. Jest to dobry wybór w sytuacji, gdy nie mamy wystarczającej ilości danych, aby ocenić, które frazy zagwarantują ruch dobrej jakości. Niestety, stosowanie tego typu dopasowania powoduje także, że nasze reklamy wyświetlają się także na niekorzystne słowa kluczowe i powodują znaczną utratę budżetu w krótkim czasie. W tym przypadku, należy więc zadbać o dodanie listy wykluczonych fraz do kampanii .

Dopasowanie przybliżone wyświetla reklamy na zapytania, które są identyczne ze słowem kluczowym, a także na te, które są do niego podobne. Np.: są jego odmianą, zawierają błędy w pisowni, stanowią jego synonim, bądź są jedną z jego form fleksyjnych.

Dopasowanie ścisłe wyświetla reklamy na zapytania, które są identyczne ze słowem kluczowym lub zawierają jego przybliżoną odmianę. Wybierając ten typ dopasowania: w przypadku słowa kluczowego „wymiana opon”, nasze reklamy mogą być także wyświetlane na hasło jak: „wymiana opony”.

Dopasowanie do wyrażenia wyświetla reklamy na zapytania pasujące do wyrażenia z dodatkowymi wyrazami przed lub po wyszukiwanym haśle. Reklamy nie wyświetlą się jednak, gdy słowo towarzyszące będzie umieszczone w środku wyrażenia lub jeśli zapytanie będzie zawierało zmienioną kolejność słów w wyrażeniu.

Czwartym typem dopasowania jest dopasowanie wykluczające. O jego znaczeniu, napisaliśmy w kolejnym punkcie.

Słowo kluczowe

 

BŁĄD NR 3 – Brak wykluczeń słów kluczowych

Jednym z notorycznie powtarzanych błędów przez reklamodawców jest niestosowanie wykluczeń słów kluczowych. Wynika to z braku umiejętności analizowania zapytań, na które wyświetlają się nasze reklamy oraz  z braku zrozumienia w jaki sposób konsumenci poszukują usług i produktów w sieci. Stosując wykluczenia możemy uniknąć m.in. przepalania budżetu na bezwartościowe kliki, a także podnieść efektywność kampanii w Google AdWords.

Jeśli np. prowadzisz sklep z ubrankami dla małych dzieci, zapewne nie chcesz, aby Twoje reklamy wyświetlały się na zapytanie „toksyczne materiały w ubraniach dla dzieci”.

BŁĄD NR 4 – Zły wybór typu kampanii

Kluczowym dla przebiegu kampanii jest wybór jej typu. Na etapie projektowania kampanii typ „Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową” zaznaczony jest jako domyślny. Być może dlatego, najczęściej decydują się na niego początkujący reklamodawcy.

Stanowczo odradzamy wybór tego typu kampanii. Obie sieci diametralnie się od siebie różnią, dlatego zestawienie ich w kampanii utrudnia optymalizacje reklam, a także poprawną interpretacje statystyk. Jeżeli planujesz wyświetlać reklamy zarówno w sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej, rekomendujemy stworzenie dwóch oddzielnych kampanii.

BŁĄD NR 5 – Brak analizy kierowania reklam na urządzenia

Pomimo, że AdWords domyślnie wyświetla reklamy zarówno na komórkach i tabletach, możesz temu zapobiec zmniejszając stawki reklam na tych urządzeniach nawet o 90%. Warto to zrobić jeśli Twoja strona internetowa nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych lub jeśli statystyki kampanii wskazują, że kampania na tych urządzeniach jest nieefektywna.

Powyższe zestawienie nie zawiera wszystkich błędów, które można popełnić projektując kampanie reklamowe w AdWords. Właśnie dlatego warto powierzyć ich przygotowanie, prowadzenie oraz optymalizacje doświadczonym osobom. Zapraszamy do kontaktu!

Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdobyć informację praktycznie na każdy temat i z każdej dzienny życia. To pozwala mu tworzyć angażujące treści, które chce się czytać i nimi dzielić. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera działania w Social Mediach. Uwielbia podróżować po świecie, był już m.in. na Islandii i w Peru.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPiotr EfflersygnetWięcej informacji
wave