Buzz marketing

Buzz Marketing

Buzz marketing jest jedną z technik marketingu wirusowego (viral marketing), która opiera się na maksymalizowaniu potencjału marketingu szeptanego. Jego istotą jest wywołanie ekscytacji społeczności znającej i korzystającej z produktu i ukierunkowaniem jej do dzielenia z innymi w różnych kanałach np. podczas klasycznej rozmowy w gronie przyjaciół i rodziny, jak również w świecie cyfrowym – od for i grup tematycznych, przez social media, a kończąc na publikacjach na własnych blogach czy stronach.

Celem buzz marketingu jest zwiększenie naturalnego zainteresowania wokół marki i produktu, który wejdzie do świadomości odbiorców i znajdzie się tak zwanej short liście wyborów, gdy tylko pojawi się u nich potrzeba zakupu. Należy pamiętać, że buzz marketing i viral marketing to podobne, ale nie tożsame byty. Pierwszy ma za zadanie tworzenie naturalnego podekscytowania, natomiast ten drugi służy do rozprzestrzeniania pretekstu przez odbiorców.

Ekspert Marki

Chcesz z Klientami nawiązać osobistą relację? A może poszukujesz osobowości dla Twojej marki? Dla naszych Klientów nawiązujemy współpracę z tzw. ekspertami marki.

Ekspert marki to influencer, osoba o dużym autorytecie, która publicznie deklaruje współpracę z danym brandem lub jest po prostu jego wiernym fanem. Główną rolą eksperta marki jest prowadzenie komunikacji z jej grupą odbiorczą.

Dzięki współpracy z ekspertem marki, Twój brand zyskuje twarz i osobowość, którą Twoja grupa docelowa może polubić lub się z nią zaprzyjaźnić.

Najczęsciej zadawane pytania o Buzz Marketing

Jaki jest cel marketingu szeptanego?

Celem marketingu szeptanego jest wywołanie w Internecie spontanicznej rozmowy na temat marki między użytkownikami mediów społecznościowych. W tych rozmowach uczestniczą „zwykli ludzie”, którzy w swych wypowiedziach „recenzują” dany produkt lub usługę. Dzięki temu, osoby obserwujące takie konwersacje mają możliwość weryfikacji czy reklamy emitowane przez producenta są zgodne z prawdą. Marketing szeptany zwiększa zaufanie, atrakcyjność usługi lub produktu, a przede wszystkim zwiększa szansę na podjęcie decyzji zakupowej przez potencjalnych Klientów.

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Jest kilka rodzajów marketingu szeptanego. Jednym z nich jest evangelist marketing, którego celem jest stworzenie u odbiorcy emocjonalnej więzi z produktem, marką lub usługą. W tym celu tworzy się naturalne społeczności, które o nich rozmawiają. Kolejnym rodzajem jest marketing wirusowy. W ramach tego typu działań tworzy się interesujący przekaz reklamowy: film, mem, grafikę, tik toka itp. Ich zadaniem jest zaangażowanie odbiorców do tego stopnia, aby Ci udostępniali te materiały dalej. Innym typem marketingu szeptanego jest trendsetting, czyli promowanie marki z wykorzystaniem influencera. Celem trendsettingu jest dotarcie do grupy odbiorczej, która uznaje daną osobę za autorytet w określonych kwestiach. Influencerów wykorzystuje się także w tzw. product seedingu, który polega na udostępnianiu znanym osobom próbek produktu lub próbnych wersji usługi. Często influencerzy dzielą się swoimi wrażeniami na temat różnych produktów ze swoją społecznością. Coraz częściej do działań z dziedziny marketingu szeptanego wykorzystuje się np. grupy na Facebooku lub Linkedin. Jest to tzw. community marketing. Jego celem jest promocja marki poprzez docieranie do mocno wyspecjalizowanych społeczności lub wąskich grup tematycznych. Istnieją także inne rodzaje marketingu szeptanego. O wszystkich możliwościach chętnie opowiemy Ci podczas konsultacji telefonicznej.

Ile kosztuje marketing szeptany?

Koszt działań z zakresu marketingu szeptanego zależy od wielu czynników, m.in.: od celu kampanii, długości jej trwania, rodzajów i ilości użytych mediów społecznościowych, a także od wielu innych. Właśnie dlatego, każdą kampanię marketingu szeptanego wyceniamy oddzielnie i indywidualnie.

Z jakich narzędzi korzystamy?

wave