Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj si─Ö z nami

autorPiotr EfflersygnetWi─Öcej informacji
Content marketing

Content Marketing

Opublikowano: 2020.10.30

Co to jest content marketing?

Content marketing to d┼éugotrwa┼ée budowanie relacji z odbiorcami poprzez dzielenie si─Ö z nimi warto┼Ťciow─ů tre┼Ťci─ů. Podstawowymi dzia┼éaniami, kt├│re wchodz─ů w jego zakres s─ů: tworzenie, dystrybucja oraz promocja tre┼Ťci. Celem marketingu tre┼Ťci jest zbudowanie z odbiorc─ů marki szczeg├│lnej wi─Özi, dzi─Öki kt├│rej ┼éatwiej mu podejmowa─ç decyzj─Ö zakupowe dotycz─ůce produkt├│w lub us┼éug oferowanych przez mark─Ö.

Spis tre┼Ťci:

Zobacz wi─Öcej

W Performance Labs traktujemy content marketing jako po┼é─ůczenie pracy tw├│rczej, SEO, PR-u oraz zarz─ůdzania wizerunkiem marki. Jest to sposobno┼Ť─ç, dzi─Öki kt├│rej mo┼╝esz nawi─ůza─ç relacje z Klientem na r├│┼╝nych etapach lejka sprzeda┼╝owego. Co wi─Öcej, za pomoc─ů marketingu tre┼Ťci mo┼╝esz skupi─ç uwag─Ö Klienta, dok┼éadnie wtedy, kiedy on potrzebuje Twojej pomocy.

A┼╝ 95% klient├│w B2B uwa┼╝a content za wiarygodny przy ocenie firmy i jej ofert!

Nie wiesz, po co w┼éa┼Ťciwie potrzebny Ci jest content marketing? Te liczby Ci to poka┼╝─ů!

  • Przed podj─Öciem decyzji o zakupie, konsumenci korzystaj─ů ┼Ťrednio z ponad 11 r├│┼╝nych tre┼Ťci internetowych,
  • a┼╝ 86% konsument├│w rozpoczyna swoj─ů ÔÇ×zakupow─ů podr├│┼╝ÔÇŁ od zapytania niezwi─ůzanego z ┼╝adn─ů mark─ů,
  • 95% klient├│w B2B uwa┼╝a tre┼Ťci za wiarygodne przy ocenie firmy i jej ofert
  • Ponad po┼éowa polskich internaut├│w u┼╝ywa adblock├│w, tzn. ┼╝e nie wy┼Ťwietlaj─ů im si─Ö reklamy

Zakres content marketingu. Odkryj, co w trawie piszczy

Czy wiesz, ┼╝e na skuteczno┼Ť─ç contentu wp┼éywa wiele drobnych element├│w takich jak: d┼éugo┼Ť─ç akapit├│w, obecno┼Ť─ç okre┼Ťlonych wyra┼╝e┼ä, a nawet to, gdzie publikujesz swoje artyku┼éy? Content marketing to szeroka dziedzina sk┼éadaj─ůca si─Ö z wielu w─ůskich zagadnie┼ä. Oto zakres content marketingu:

  • audyt dzia┼éa┼ä content marketingowych Twojej marki i Twojej konkurencji,
  • analiza content gap,
  • prowadzenie bloga ÔÇô planowanie i tworzenie artyku┼é├│w,
  • optymalizacja artyku┼é├│w pod wzgl─Ödem SEO,
  • analiza pod wzgl─Ödem zakupu tre┼Ťci w mediach,
  • tworzenie artyku┼é├│w sponsorowanych,
  • projektowanie i redagowanie e-book├│w i raport├│w,
  • tworzenie kreacji graficznych: banner├│w, post├│w, animacji,
  • produkcja animacji, oprawy graficznej i infografik,
  • ochrona reputacji Twojej marki
  • wsp├│┼épraca z influencerami i blogerami.

Stosowanie r├│┼╝nych rodzaj├│w tre┼Ťci w content marketingu

Dobry plan content marketingowy nie ogranicza si─Ö jedynie do pisania artyku┼é├│w. Stara si─Ö natomiast uwzgl─Ödnia─ç r├│┼╝ne rodzaje tre┼Ťci. Dzi─Öki temu, marka mo┼╝e komunikowa─ç si─Ö z Klientami sp─Ödzaj─ůcymi czas w r├│┼╝nych kana┼éach marketingu online. Poni┼╝ej znajdziesz kr├│tk─ů charakterystyk─Ö 8 popularnych typ├│w content marketingu.

Infografiki

Mia┼ée┼Ť kiedy┼Ť du┼╝y bran┼╝owy raport, kt├│ry pragn─ů┼ée┼Ť poda─ç w kr├│tkiej i przest─Öpnej formie? W┼éa┼Ťnie do tego s┼éu┼╝y infografika. Za pomoc─ů ciekawie przedstawionych schemat├│w i liczb mo┼╝esz wyt┼éumaczy─ç odbiorcom najbardziej zawi┼ée dane. To genialny wytrych do ┼Ťwiadomo┼Ťci tych, kt├│rzy bardzo si─Ö mecz─ů czytaj─ůc whitepapers, badania, raporty i po prostu nie maj─ů g┼éowy do liczb.

Recenzje produktu i usługi

Nic nie przekona potencjalnego Klienta do Twojego produktu lub us┼éugi bardziej, je┼Ťli nie do┼Ťwiadczenie osoby, kt├│ra ju┼╝ j─ů/go kupi┼éa. Czy obs┼éuga Klienta podczas dokonywania zakupu by┼éa pomocna, czy produkt zosta┼é solidnie dostarczony i finalnie, czy funkcjonalno┼Ť─ç, kt├│r─ů tak zachwala producent lub w┼éa┼Ťciciel sklepu rzeczywi┼Ťcie jest na takim du┼╝ym poziomie ÔÇô tych rzeczy Klient chce si─Ö dowiedzie─ç bezpo┼Ťrednio z ust Twoich Klient├│w. W┼éa┼Ťnie dlatego, pozyskanie tego typu recenzji produkt├│w/us┼éugi jest na wag─Ö z┼éota w dziedzinie content marketingu.

Badania i raporty bran┼╝owe

Je┼Ťli ┼Ťwiadczysz us┼éugi dla B2B, Twoi Klienci mog─ů preferowa─ç nieco inny content ni┼╝ indywidualni klienci sklep├│w internetowych. W┼éa┼Ťnie dlatego, na Twoim blogu i profilach spo┼éeczno┼Ťciowych powinny pojawia─ç si─Ö ciekawe bran┼╝owe dane ÔÇô badania i raporty, kt├│re b─Öd─ů dobr─ů wskaz├│wk─ů dla Twoich Klient├│w, jak rozwija─ç sw├│j biznes. Przy okazji, mo┼╝esz pokaza─ç im jak zrealizowa─ç okre┼Ťlone cele biznesowe korzystaj─ůc z Twoich us┼éug lub produkt├│w.

FAQ ( Frequently Asked Questions)

FAQ (t┼éum. pol. Najcz─Ö┼Ťciej Zadawane Pytania) to ten rodzaj tre┼Ťci, kt├│ry mo┼╝esz opublikowa─ç w r├│┼╝nych formach na Twoich mediach. Jednym z miejsc, w kt├│rym najcz─Ö┼Ťciej pojawia si─Ö ten element jest strona internetowa. Dobrze przygotowana sekcja ÔÇ×Najcz─Ö┼Ťciej Zadawane PytaniaÔÇŁ powinna zawiera─ç rzeczywiste zapytania wpisywane w wyszukiwark─Ö przez Twoich klient├│w. Jest to tak┼╝e rodzaj tre┼Ťci, kt├│ry jest mile widziany przez algorytm Google. Cz─Östo wyszukiwarka wyr├│┼╝nia ten element w SERP (Search Engine Result Page, t┼éum. pol. strona z wynikami wyszukiwania).

Case Studies

To tak┼╝e rodzaj tre┼Ťci, kt├│ry dobrze sprawdza si─Ö w bran┼╝y B2B. Wiele case studies, kt├│rymi mo┼╝e pochwali─ç si─Ö firma to dow├│d na to, ┼╝e jest do┼Ťwiadczona i na temacie, kt├│rym si─Ö zajmuje zjad┼éa z─Öby. Prezentacja problemu firmy i sposobu rozwi─ůzania go przy pomocy okre┼Ťlonego produktu czy us┼éugi mo┼╝e da─ç du┼╝y wizerunkowy efekt.

InstaStories i TikToki

Gdzie ludzie obecnie sp─Ödzaj─ů sw├│j wolny czas? Prawdopodobnie na Instagramie, TikToku lub Facebooku. W┼éa┼Ťnie dlatego, w komunikacji swojej marki warto wykorzysta─ç tak┼╝e i te media spo┼éeczno┼Ťciowe. InstaStories ÔÇô czyli kr├│tkie relacje video (np. z ┼╝ycia Twojej marki) - to ┼Ťwietna funkcja Instagrama, dzi─Öki kt├│rej mo┼╝esz pozna─ç realne potrzeby odbiorc├│w, a tak┼╝e przetestowa─ç r├│┼╝ne style komunikowania si─Ö z nimi. Z kolei, dzi─Öki TikTokom mo┼╝esz opowiedzie─ç o swoim produkcie lub us┼éudze w ┼╝artobliwy, ale zarazem efektowny spos├│b.

Webinaria i podcasty

Czy wiesz, ┼╝e mo┼╝esz edukowa─ç Klient├│w i dostarcza─ç im realn─ů warto┼Ť─ç bez potrzeby organizacji kosztownych szkole┼ä w realu? Skutecznym sposobem przekazywania wiedzy Twoim Klientom mog─ů okaza─ç si─Ö bezp┼éatne webinaria i podcasty. Podczas nich mo┼╝esz wykorzystywa─ç swoj─ů aplikacj─Ö lub produkt przy omawianiu danego zagadnienia.

Ebooki i Audiobooki

Ebooki i audiobooki to idealna forma contentu dla tych odbiorc├│w, kt├│rych tempo ┼╝ycia jest du┼╝e, lub kt├│rzy wi─Ökszo┼Ť─ç czasu sp─Ödzaj─ů korzystaj─ůc z komputera i urz─ůdze┼ä mobilnych.

Lista 26 popularnych rodzaj├│w tre┼Ťci w content marketingu

Formaty graficzne

Formaty video i audio

Formaty tekstowe

Pozostałe

Infografiki

Podcasty

Artykuły blogowe

Case Studies

Memy i GIFY

Webinaria

Artykuły sponsorowane

Referencje klient├│w

Cinemagrafy

Wywiady

E-booki, Poradniki i Raporty

Newslettery

Kr├│tkie animacje

InstaStories

Recenzje produkt├│w

Przydatne arkusze

Komiksy

Relacje na ┼╝ywo

Q&A

Konkursy

Cechy dobrych tre┼Ťci w content marketingu

To, jak zdefiniowa─ç cechy dobrego contentu, jest p┼éynne i zale┼╝ne od zmieniaj─ůcych si─Ö sposob├│w konsumowania Internetu, a tak┼╝e od pod─ů┼╝aj─ůcych za tymi trendami algorytmami wyszukiwarek. Aktualnym wyznacznikiem dobrego contentu jest googlowski E.A.T (skr├│t od pierwszych liter angielskich s┼é├│w: expertise, authoritativness, turstworthiness), kt├│ry premiuje:

  • Expertise ÔÇô Ekspercko┼Ť─ç - tre┼Ťci, kt├│rych autorzy na stronie s─ů ekspertami w danej bran┼╝y lub wsp├│┼épracuj─ů z nimi. Jednym z krok├│w do optymalizacji tekst├│w pod tym k─ůtem jest dodanie author box├│w z danymi dotycz─ůcymi ich autor├│w.
  • Authoritativeness ÔÇô Autorytatywno┼Ť─ç ÔÇô tre┼Ťci na stronach, kt├│re s─ů autorytetem w swojej dziedzinie. Mo┼╝e wyznacza─ç go poziom dyskusji w komentarzach.
  • Trustworthiness ÔÇô Wiarygodno┼Ť─ç - tre┼Ťci na stronach, kt├│re s─ů godne zaufania. Podstaw─ů w tym kontek┼Ťcie jest zaimplementowanie certyfikatu bezpiecze┼ästwa SSL po┼Ťwiadczaj─ůcego wiarygodno┼Ť─ç domeny.

Content marketing a marketing wirusowy

Content marketing ma wiele wsp├│lnego z marketingiem wirusowym. Jego celem jest zbudowanie silnej marki produktu, us┼éugi lub firmy. Jak to robi? Przede wszystkim, zach─Öca odbiorc├│w do przekazywania sobie materia┼é├│w zwi─ůzanych z us┼éug─ů, produktem lub mark─ů. W┼éa┼Ťnie dlatego, ┼╝e marketing wirusowy oparty jest na naturalnych rekomendacjach i poleceniach Klient├│w, jest te┼╝ taki skuteczny. Na podobnej zasadzie dzia┼éa content marketing. Je┼Ťli na Twoich kana┼éach komunikacji zaczn─ů pojawia─ç si─Ö warto┼Ťciowe dla Klient├│w tre┼Ťci, nie b─Öd─ů oni mieli problemu z ich udost─Öpnieniem i dzieleniem si─Ö nimi z innymi.

Dystrybucja tre┼Ťci w content marketingu

Strategia content marketingowa, kt├│r─ů przygotowujemy dla Klient├│w ÔÇô opr├│cz kreacji ÔÇô uwzgl─Ödnia tak┼╝e dystrybucj─Ö tre┼Ťci. To w┼éa┼Ťnie ten element decyduje do jak du┼╝ego grona dotrze Tw├│j artyku┼é, video lub infografika. Dystrybucja tre┼Ťci odbywa si─Ö za po┼Ťrednictwem:

  • Owned media ÔÇô czyli kana┼é├│w w┼éasnych (social media, strona internetowa, blog, newsletter)
  • Paid media ÔÇô czyli kana┼é├│w op┼éacanych (artyku┼éy sponsorowane)
  • Earned media ÔÇô za po┼Ťrednictwem przekaz├│w generowanych przez odbiorc├│w

Dzia┼éamy perspektywicznie - Podstaw─ů pracy jest strategia content marketingowa!

wszystkich dzia┼éa┼ä marketingu tre┼Ťci, kt├│re wymienili┼Ťmy powy┼╝ej! W┼éa┼Ťnie dlatego, na pocz─ůtku wsp├│┼épracy z mark─ů przeprowadzimy audyt dotychczasowych dzia┼éa┼ä marketingowych oraz audyt dzia┼éa┼ä konkurencji. Na tej podstawie zidentyfikujemy obszary, w kt├│rych potrzebna jest nasza pomoc! Lubimy dzia┼éa─ç dla Klient├│w perspektywicznie, a podstaw─ů naszej pracy jest strategia content marketingowa. Ustalimy w niej dok─ůd zmierzamy, jakiego rodzaju aktywno┼Ťci podejmiemy oraz jak b─Ödziemy mierzy─ç ich efekty. Opr├│cz strategii, b─Ödziemy tworzy─ç plany dzia┼éa┼ä content marketingowych, aby┼Ť zawsze wiedzia┼é w kt├│rym miejscu aktualnie jeste┼Ťmy.

Dobry content marketing to wi─Öksza widoczno┼Ť─ç w Internecie

Musisz wiedzie─ç, ┼╝e tylko dobrze przygotowany content zwi─Öksza widoczno┼Ť─ç Twojej marki w Internecie. Algorytm Google premiuje teksty dobrej jako┼Ťci, a te ma┼éo wiarygodne chowa g┼é─Öboko w czelu┼Ťciach wynik├│w wyszukiwania. Do oceny wspomnianej ÔÇ×jako┼ŤciÔÇŁ u┼╝ywa m.in. wcze┼Ťniej ju┼╝ wspomnianego E.A.T, a tak┼╝e bierze pod uwag─Ö r├│┼╝ne inne czynniki, takie jak: s┼éowa kluczowe, zoptymalizowane obrazki, tre┼Ť─ç tytu┼é├│w i ┼Ťr├│dnag┼é├│wk├│w, nag┼é├│wk├│w, obecno┼Ť─ç CTA, szybko┼Ť─ç podstrony, na kt├│rej si─Ö tre┼Ť─ç, dostosowanie tre┼Ťci do os├│b niepe┼énosprawnych, rozmiar i rodzaj fontu itp.

Przemy┼Ťlany marketing tre┼Ťci to wi─Öksza sprzeda┼╝

Odbiorcy znajduj─ůcy si─Ö na r├│┼╝nych etapach lejka sprzeda┼╝owego szukaj─ů w Internecie r├│┼╝nych rodzaj├│w tre┼Ťci. Wiedz─ůc o tym, tworzony przez nas content dopasowujemy w┼éa┼Ťnie do ich szczeg├│lnych intencji. Wyobra┼║ sobie, ┼╝e sprzedajesz aparaty fotograficzne. Inny tekst b─Ödziesz musia┼é stworzy─ç do os├│b, kt├│re dopiero zapoznaj─ů si─Ö z tematem lustrzanek, inny do os├│b, kt├│re szukaj─ů konkretnego modelu, a jeszcze inny do os├│b, kt├│re szukaj─ů por├│wna┼ä najlepszych modeli aparat├│w do vlogowania. Przemy┼Ťlana i dopasowana tre┼Ť─ç to wi─Öksza szansa na sprzeda┼╝!

Jak poprowadzimy bloga, aby przegoni─ç Twoj─ů konkurencj─Ö?

Zanim przygotujemy plan artyku┼é├│w na Twojego bloga, dok┼éadnie przeanalizujemy dzia┼éania konkurencji. Dzi─Öki analizie content gap poka┼╝emy Ci jakie tre┼Ťci, kt├│rych Ty nie masz, posiadaj─ů konkurencyjne serwisy. Ocenimy tak┼╝e, kt├│re artyku┼éy konkurencji generuj─ů najwi─Öcej ruchu i rankuj─ů w TOP10 na wybrane s┼éowa kluczowe. Kolejnym etapem, b─Ödzie tworzenie i realizacja okresowych plan├│w, dzi─Öki kt├│remu Tw├│j blog b─Ödzie m├│g┼é skutecznie konkurowa─ç z blogami innych marek.

Marka, kt├│ra rozmawia z Klientami jest zawsze lepsza od marki, kt├│ra m├│wi tylko o sobie

Twoi klienci ju┼╝ dawno przestali wierzy─ç utartym frazesom takim jak: ÔÇ×┼Ťwiadczymy kompleksowe us┼éugiÔÇŁ, albo ÔÇ×nasz zesp├│┼é cechuje si─Ö fachowo┼Ťci─ů i du┼╝ym do┼ŤwiadczeniemÔÇŁ. Zamiast tego typu komunikat├│w, szukaj─ů odpowiedzi na wa┼╝ne dla nich pytania, m.in.: ÔÇ×ile pieni─Ödzy pozwoli mi zaoszcz─Ödzi─ç ten produkt w przysz┼éo┼Ťci?ÔÇŁ, ÔÇ×jak cz─Östo trzeba go serwisowa─ç?ÔÇŁ, ÔÇ×czy na pewno przyda si─Ö on w mojej pracy?ÔÇŁ. Aby zacz─ů─ç rozmawia─ç z klientem nale┼╝y spr├│bowa─ç wej┼Ť─ç w jego buty i zidentyfikowa─ç w─ůtpliwo┼Ťci, kt├│re powstrzymuj─ů go od decyzji o zakupie danego produktu. Nasz zesp├│┼é content marketingowy dopasuje rodzaj komunikacji do Twoich klient├│w i wdro┼╝y go we wszystkich kana┼éach komunikacji Twojej marki.

Jak mierzymy efektywno┼Ť─ç w content marketingu?

Efekty Content marketingu mierzymy wed┼éug KPI (Key Performance Indicators, t┼éumaczone jako kluczowe wska┼║niki efektywno┼Ťci), kt├│re okre┼Ťlamy wsp├│lnie z Tob─ů. W tym celu podpinamy Twoj─ů stron─Ö pod profesjonalne narz─Ödzia, takie jak Google Analytics, FreshMail, Google Search Console, ahrefs itp. Przyk┼éadowymi KPI w content marketingu mog─ů by─ç m.in.: liczba unikalnych u┼╝ytkownik├│w (UU), liczba link├│w przychodz─ůcych, liczba udost─Öpnie┼ä tre┼Ťci, liczba zapis├│w na newsletter, liczba pobra┼ä poradnika, liczba wyszuka┼ä informacji o marce, liczba odwiedzin strony, zaanga┼╝owanie u┼╝ytkownik├│w ÔÇô np. liczba dokonanych transakcji, ilo┼Ť─ç komentarzy, ┼Ťrednia ocen artyku┼é├│w, , liczba nowych i powracaj─ůcych odbiorc├│w, procentowy udzia┼é poszczeg├│lnych ┼║r├│de┼é ruchu, ┼Ťredni czas trwania sesji, ilo┼Ť─ç stron na sesj─Ö.

Jakie korzy┼Ťci osi─ůgniesz, dzi─Öki przemy┼Ťlanemu content marketingowi?

Internet coraz bardziej cierpi na ma┼é─ů ilo┼Ť─ç rzetelnych i wiarygodnych tre┼Ťci. To w┼éa┼Ťnie ich poszukuj─ů Twoi potencjalni Klienci. Publikuj─ůc zatem warto┼Ťciowe tre┼Ťci, umo┼╝liwiasz odbiorcom znalezienie rzetelnych informacji. To oczywi┼Ťcie pomo┼╝e Ci na zwi─Ökszenie ruchu na stronie internetowej, ale nie tylko. Prowadz─ůc dla naszych Klient├│w dzia┼éania z zakresu marketingu tre┼Ťci, pomagamy im m.in. budowa─ç ekspercki wizerunek marki, nawi─ůzywa─ç pozytywne relacje z Klientami, a tak┼╝e ÔÇô korzystaj─ůc z tzw. efektu synergii - obni┼╝a─ç koszt innych dzia┼éa┼ä digital marketingowych.

Oto korzy┼Ťci, kt├│re osi─ůgniesz, dzi─Öki content marketingowi:

  • Wi─Öksze zaanga┼╝owanie odbiorc├│w. Im wi─Öcej czasu Tw├│j potencjalny klient sp─Ödza na Twojej stronie internetowej, tym mniej po┼Ťwi─Öca go na strony Twoich konkurent├│w. W┼éa┼Ťnie dlatego, naszym priorytetem jest, aby tworzony przez nas content, przyci─ůga┼é jak najwi─Öksz─ů grup─Ö odbiorc├│w na jak najd┼éu┼╝szy czas. Dzi─Öki d┼éu┼╝szej ekspozycji odbiorcy na publikowany content, marka ma szans─Ö wskoczy─ç do tzw. short listy w jego pod┼Ťwiadomo┼Ťci. Kiedy przyjdzie czas na podj─Öcie przez odbiorc─Ö decyzji zakupowych, istnieje wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e stanie si─Ö on Twoim klientem.
  • Wi─Öksze zasi─Ögi. Content, kt├│ry kreujemy dla Ciebie jest tworzony w oparciu o zasad─Ö dywersyfikacji kana┼é├│w publikacji i rodzaj├│w tre┼Ťci. Uk┼éadamy go w oparciu o okre┼Ťlone etapy Twojego lejka sprzeda┼╝owego. Innego contentu b─Ödzie szuka┼é klient, kt├│ry dopiero zbiera informacje na dany temat, a jeszcze innego, osoba, kt├│ra zastanawia si─Ö ju┼╝ nad wyborem konkretnego modelu produktu.
  • Wzrost sprzeda┼╝y i liczby lojalnych klient├│w. Wa┼╝n─ů si┼é─ů w marketingu jest si┼éa przyzwyczajenia. Content na bloga, artyku┼éy sponsorowane i kana┼éy social media Twojejmarki tworzone s─ů przez bran┼╝owych specjalist├│w, z kt├│rymi wsp├│┼épracujemy. Dzi─Öki temu mo┼╝emy przyzwyczai─ç Twoich odbiorc├│w do rzetelnych i profesjonalnych tre┼Ťci. Dzi─Öki nim ┼éatwiej im b─Ödzie dokona─ç w┼éa┼Ťciwego wyboru np. podczas zakup├│w w sklepie online. W ten spos├│b, sprawimy, ┼╝e regularnie b─Öd─ů wraca─ç na Twoj─ů stron─Ö w poszukiwaniu wiarygodnych informacji.
  • Wi─Öcej okazji na interakcj─Ö z mark─ů. Powiedzmy to sobie szczerze - ka┼╝dego dnia prowadzisz biznes ÔÇô od ┼Ťwitu do p├│┼║nego wieczora. Dlatego nie masz czasu na samodzielnie tworzenie contentu na bloga + przygotowywanie kreacji na portale spo┼éeczno┼Ťciowe. Z drugiej strony, gdy nie ma Ci─Ö w medium spo┼éeczno┼Ťciowym, w kt├│rym dzia┼éa Twoja konkurencja ÔÇô oddajesz jej dobrowolnie pole gry. A stawka w tej grze jest bardzo du┼╝a! Dzi─Öki takim mediom jak Instagram, Facebook, LinkedIn, czy TikTok Twoi odbiorcy mog─ů regularnie komentowa─ç, zadawa─ç Ci pytania, a tak┼╝e uczestniczy─ç w ┼╝yciu Twojej marki. Nierzadko, pod wp┼éywem medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych podejmuj─ů decyzje zakupowe. W┼éa┼Ťnie dlatego, dla naszych Klient├│w przygotowujemy i realizujemy strategi─Ö obecno┼Ťci dzia┼éa┼ä w social mediach. Tworzymy w tym celu tre┼Ť─ç, kt├│rej g┼é├│wnym zadaniem jest wej┼Ťcie w interakcj─Ö marki z odbiorcami.

Content marketing ÔÇô podsumowanie

Content marketing nale┼╝y zawsze planowa─ç w d┼éu┼╝ej perspektywie i w oparciu o okre┼Ťlon─ů strategi─Ö. Tak si─Ö sk┼éada, ┼╝e od lat prowadzimy takie dzia┼éania dla naszych Klient├│w. Je┼Ťli nie masz pomys┼éu, jak pokaza─ç swoj─ů mark─Ö lub dostrzegasz, ┼╝e konkurenci z fajnym contentem zabieraj─ů Ci klient├│w ÔÇô napisz do nas lub zadzwo┼ä. Przeprowadzimy audyt content marketingowy Twojej marki i zaplanujemy dalsze dzia┼éania.

Bibliografia

  • Growth Juice: How to Grow Your Sales - John A. Weber, 2013
  • Authentic Content Marketing: Build An Engaged Audience For Your Personal Brand Through Integrity & Generosity - George Kao, 2017
  • More Good Jobs: An Entrepreneur's Action Plan to Create Change in Your Community - Martin Babinec, 2020
  • Raport Content Marketing - interkatywnie.com, 2020
Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdoby─ç informacj─Ö praktycznie na ka┼╝dy temat i z ka┼╝dej dzienny ┼╝ycia. To pozwala mu tworzy─ç anga┼╝uj─ůce tre┼Ťci, kt├│re chce si─Ö czyta─ç i nimi dzieli─ç. Swoj─ů wiedz─ů i do┼Ťwiadczeniem wspiera dzia┼éania w Social Mediach. Uwielbia podr├│┼╝owa─ç po ┼Ťwiecie, by┼é ju┼╝ m.in. na Islandii i w Peru.

Najcz─Ösciej zadawane pytania o Content Marketing

Dla kogo jest content marketing?

Cho─ç mo┼╝e to brzmie─ç banalnie ÔÇô content marketing jest potrzebny wszystkim firmom, kt├│re pozyskuj─ů Klient├│w w Internecie. Niezale┼╝nie od tego, czy ┼Ťwiadczysz us┼éugi B2B, B2C, czy rozwijasz biznes w bran┼╝y e-commerce i prowadzisz sklep internetowy ÔÇô konsekwentny i dostosowany do Twoich Klient├│w marketing tre┼Ťci to co┼Ť, co jest Tobie po prostu niezb─Ödne! Wynika to m.in. z dzia┼éania algorytmu Google. W sieci widoczne s─ů tylko te marki, kt├│rych content najlepiej odpowiada na zapytania Klient├│w. Co wi─Öcej, za marketingiem tre┼Ťci przemawia te┼╝ oczywisty aspekt psychologiczny. Odbiorcy pr─Ödzej zdecyduj─ů si─Ö na zakup us┼éugi lub produktu od marki, kt├│r─ů lepiej znaj─ů i kt├│rej bardziej ufaj─ů ÔÇô a to w┼éa┼Ťnie powoduje dobry content.

Jakie efekty osi─ůgniesz dzi─Öki content marketingowi?

Dzi─Öki dobrej jako┼Ťci contentowi mo┼╝esz osi─ůga─ç r├│┼╝ne cele marketingowe, m.in.: zbli┼╝enie odbiorcy do podj─Öcia decyzji zakupowej, zwi─Ökszenie ruchu na stronie ÔÇô sklepie internetowym, stronach produktowych, stronie marki, blogu, zbudowanie eksperckiego wizerunku, stworzenie pozytywnych relacji z potencjalnymi klientami oraz obni┼╝enie koszt├│w zwi─ůzanych z prowadzeniem innych dzia┼éa┼ä marketingowych.

Ile kosztuje content marketing?

Cena content marketingu zale┼╝y od wielu czynnik├│w, m.in. od: tempa i intensywno┼Ťci dzia┼éa┼ä konkurencji, obecnych dzia┼éa┼ä Klienta, dost─Öpu do warto┼Ťciowych, autorskich materia┼é├│w ÔÇô zdj─Ö─ç, raport├│w, statystyk, obecno┼Ťci strategii content marketingowej, czasu sp─Ödzonego na researchu i kreacji. W┼éa┼Ťnie dlatego, dla ka┼╝dego Klienta przygotowujemy dostosowan─ů do jego potrzeb ofert─Ö i wyceniamy te dzia┼éania indywidualnie. Zapraszamy do kontaktu z nami!

Z jakich narz─Ödzi korzystamy?

wave