5 najważniejszych trendów w Google Ads na 2019


Rok 2018 był czasem wielu zmian wprowadzanych przez Google do sieci reklamowej i sieci wyszukiwania. Były one szczególnie istotne zarówno dla agencji reklamowych, jak i ich klientów, ponieważ pociągnęły za sobą konieczność zmian w sposobie prowadzenia kampanii reklamowych w Google. Jakich zmian spodziewać się w Google Ads w 2019 roku, a także na co zwracać uwagę tworząc kampanie dla Klientów? Przedstawiamy 5 najważniejszych trendów w Google Ads na 2019.

Nowe bardziej rozbudowane i dopasowane reklamy elastyczne

W 2018 roku w Google Ads pojawiły się nowe bardziej rozbudowane i dopasowane reklamy elastyczne zarówno tekstowych, jak i graficznych. Pojawienie się elastycznych reklam tekstowych (RSA) w fazie beta oraz dodanie dodatkowych linii nagłówków i opisów do elastycznych reklam displayowych pozwala w prostszy i szybszy sposób testować efektywność różnych ich wariantów. System rotacyjnie wyświetlając różne kombinacje dodatkowych elementów reklam z czasem wybiera te o najwyższej skuteczności. Dlatego właśnie należy spodziewać się, że wkrótce po udostępnieniu ich wszystkim reklamodawcom staną się one podstawowym typem reklam.

Kierowanie reklam na odbiorców częściej niż na słowa kluczowe

Wielu ekspertów SEM uważa, że wykorzystywanie w kierowaniu reklam w sieci wyszukiwania tylko i wyłącznie słów kluczowych to obecnie za mało, aby generować maksymalnie efektywne wyniki. Ich zdaniem kierowanie po odbiorcach stało się równie istotnie co kierowanie po słowach kluczowych, a w najbliższej przyszłości częstsze kierowanie reklam na odbiorców częściej niż na słowa kluczowe będzie podstawą do osiągania dobrych wyników kampanii. Wykorzystywanie w reklamach tekstowych dodatkowych segmentów „odbiorcy na rynku” z opcją obserwacji to swoisty „must have” 2019 roku, który pozwoli dowiedzieć się, jaki typ klientów aktualnie poszukuje naszych produktów i usług.

Prowadzenie kampanii remarketingowych

Kampanie remarketingowe – od samego początku ich istnienia – cechowały się dużo wyższym niż w innych typach kampanii współczynnikiem klikalności (CTR) oraz współczynnikiem konwersji. Prowadzenie skutecznych kampanii remarketingowych opiera się głównie o właściwą segmentację użytkowników strony internetowej i klientów oraz dobrze dobrany content, które będą nadal odgrywać dużą rolę w osiąganiu wysokiego zwrotu z inwestycji (ROI) z naszych kampanii.

Bardziej zaawansowana automatyzacja kampanii Google

Google wierzy, że jego reklamy powinny być „reklamami dla wszystkich”, czyli takimi które „wiedzą” co użytkownik miał na myśli wpisując zapytanie w wyszukiwarce. Do trafnego odczytywania intencji użytkowników służy automatyzacja kampanii Google. Google twierdzi również, że automatyzacje w wyszukiwarce pozwalają odnosić sukces marketingowy coraz większej liczbie firm, dlatego też możemy spodziewać się powstania coraz więcej „inteligentnych” funkcji w Google Ads, a co za tym idzie możliwości bardziej zaawansowanej automatyzacji kampanii Google. Dzięki ciągłemu udoskonalaniu algorytmów, w niedługim czasie dojdziemy do punktu w którym do większości monotonnych zadań jak np. ustalanie stawek lepiej będzie wykorzystać maszynę. Już dziś pracując na dużą skalę, z uwagi na dostęp do dużej ilości danych uczenie maszynowe okazuje się całkiem skuteczne.

Większe znaczenie atrybucji między kanałami i na różnych urządzeniach

Żyjemy w świecie, w którym funkcjonuje wiele kanałów marketingowych. Skutkuje to tym, że większość firm wykorzystuje wiele różnych platform reklamowych. Co więcej, przeciętny konsument korzysta naprzemiennie z wielu urządzeń. W związku z tym aby lepiej rozumieć wpływ naszych kampanii Google Ads powinniśmy monitorować także inne działania reklamowe. Eksperci spodziewają się większego nacisku na atrybucję międzykanałową i dostosowaną do różnych urządzeń. Odpowiednie raportowanie ich oddziaływania na siebie nadal stanowi niemałe wyzwanie dla wielu firm. Żaden pojedynczy model atrybucji nie sprawdzi się dla wszystkich działalności, tak więc to my musimy znaleźć taki, który najbardziej będzie pasował do naszego modelu biznesowego.

Paweł Latalski
Paweł Latalski

SEM Specialist

Paweł zarządza kampaniami Google Ads i Allegro Ads. Specjalizuje się w reklamach dla branży e-commerce. Ważna dla niego jest maksymalizacja współczynników ROI czy ROAS. Prywatnie interesuje się kosmologią, motoryzacją i rynkami kapitałowymi. Ma nadzieje, że kiedyś poleci w kosmos.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPaweł LatalskisygnetWięcej informacji
wave