5 przydatnych list remarketingowych w kampaniach reklamowych

W idealnym świecie e-commerce użytkownik wchodzi na naszą stronę, dodaje produkty do koszyka i dokonuje zakupu.
W realnym – użytkownik odwiedza wiele witryn jednocześnie, korzysta z porównywarek cen, dodaje produkty do koszyka po czym opuszcza nasz sklep, wyszukuje promocje i czeka na rabaty przez co czas od dodania produktów do koszyka a dokonaniem zakupu się wydłuża.

Niezdecydowani konsumenci, będący na szczycie lejka zakupowego, to łakome kąski, które łatwo można przyciągnąć do naszego sklepu z wykorzystaniem remarketingu oraz jego rozbudowanych funkcji.

Remarketing pozwala także ponownie dotrzeć do osób odwiedzających naszą witrynę, ale niezdecydowanych za pierwszym razem na dokonanie zakupu.

Wyróżnić możemy remarketing standardowy – pozwalający na wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły naszą stronę – oraz remarketing dynamiczny uwzględniający konkretne produkty lub usługi, które wcześniej przeglądali użytkownicy naszej witryny.
Precyzyjne posegmentowanie użytkowników z podziałem na konkretne listy remarketingowe pozwala dotrzeć do nich w odpowiednim czasie oraz z precyzyjnym, spersonalizowanym komunikatem reklamowym.

Listy remarketingowe

1. Walka z porzuconymi koszykami

Odsetek wszystkich porzuconych koszyków różni się ze względu na branże, jednak ogólna średnia ilość porzuconych koszyków wynosi aż około 70%.

Analizujesz ruch użytkowników na swojej stronie. Zauważasz, że u Ciebie również duży odsetek potencjalnych Klientów dodaje produkty do koszyka, ale z jakiejś przyczyny ich nie kupuje.
Warto utworzyć listę remarketingową: Osoby, które porzuciły koszyk, aby ponownie zaangażować tych użytkowników, albo przekonać ich do zakupu dodatkowym rabatem, czy kodem promocyjnym z wykorzystaniem spersonalizowanego komunikatu.

Jak wykorzystać porzucony koszyk w remarketingu

2. Osoby, które dokonały zakupu

listę remarketingową możemy wykorzystać nie tylko w celu wykluczenia obecnych Klientów i dotarcia do nowych, ale także aby namówić użytkowników do dokonania kolejnych zakupów.

Przykład: Ktoś w ostatnim czasie kupił w Twoim sklepie czapkę, wiesz, że przeglądał także ofertę z szalikami.
Dostosuj przekaz reklamowy i wyświetlaj takim użytkownikom reklamy oferujące dodatkowe produkty.

Użytkownicy z transakcją

3. Niezaangażowani, przypadkowi użytkownicy witryny

Tworząc listy remarketingowe nie należy zapomnieć o osobach, które mogły znaleźć się na naszej stronie przypadkowo, które nie są zainteresowane naszymi usługami i które prawdopodobnie nigdy nie staną się naszymi Klientami.
W celu wykluczenia tych osób z grupy docelowej naszej kampanii, możemy utworzyć listę Osoby, które spędziły na naszej stronie mniej niż 5 sekund.

Czas trwania sesji

4. Remarketing wideo

Wyświetlaj reklamy osobom, które weszły w interakcję z Twoimi filmami (zasubskrybowały kanał, odwiedziły stronę kanału, czy obejrzały jakiekolwiek wideo na Twoim kanale).

Jak możesz to wykorzystać w praktyce?
Planujesz kampanię wideo z cyklicznymi filmami w formie odcinków. Chcesz, aby użytkownicy, którzy widzieli zwiastun filmu, zobaczyli jego pełną wersję.
Utwórz w tym celu listę Obejrzeli zwiastun jako reklamę.

Niestandardowe segmenty odbiorców
Łącz listy remarketingowe docierając na przykład do użytkowników, którzy widzieli zwiastun Twojej reklamy, ale nie widzieli reklamy dotyczącej promowania premiery konkretnego produktu.

5. Listy podobnych odbiorców

Kierowanie reklam na użytkowników z listy podobnych odbiorców pozwala dotrzeć do osób, które wykazują podobne cechy do użytkowników z naszych list remarketingowych.

Kierowanie na podobnych użytkowników jest dostępne zarówno w kampaniach w sieci wyszukiwania jak i w sieci reklamowej.

Jak wykorzystać to w praktyce?
Zdobywaj nowych potencjalnych Klientów dzięki liście Podobni do osób, które dokonały konwersji.

Powyższe wskazówki pozwolą Ci dostosować przekaz swoich reklam do konkretnej grupy odbiorców oraz ułatwią dotarcie do nich, dzięki czemu zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie i pomnożysz zyski.

Chcesz, żebyśmy uruchomili dla Ciebie kampanię remarketingową? Skontaktuj się z nami.

Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdobyć informację praktycznie na każdy temat i z każdej dzienny życia. To pozwala mu tworzyć angażujące treści, które chce się czytać i nimi dzielić. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera działania w Social Mediach. Uwielbia podróżować po świecie, był już m.in. na Islandii i w Peru.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPrzemysław TrzeplasygnetWięcej informacji
wave