Blog

- blog o efektywnej sprzedaży w internecie

6 marketingowych wskazówek dla zakochanych w swoim e-biznesie

Z okazji Walentynek przygotowaliśmy artykuł dla właścicieli e-biznesów, którym los ich internetowych brandów nie jest obojętny. Oto 6 marketingowych wskazówek jak podkręcić wizerunek e-biznesu w Internecie i jak usprawnić komunikację z Klientami.

1. Podkręć User Experience na stronie internetowej

User Experience na stronie internetowej to naszym zdaniem obecnie najważniejszy czynnik, decydujący o tym, jak postrzegane są poszczególne brandy w sieci. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy firmę usługową, twoja strona internetowa powinna być dostosowana do standardów User Experience, dzięki którym przeglądanie jej będzie łatwe, szybkie i intuicyjne. Na dobry User Experience składa się kilka elementów.

Szybkość wczytywania strony

Co robisz jeśli strona, na którą próbujesz wejść ładuje się zbyt długo? Wychodzisz z niej. To samo robią Twoi Klienci, jeśli ładowanie strony trwa dłużej niż 3 sekundy. Szybkość ładowania strony sprawdzisz narzędziem Google PageSpeed Insights. Jeśli Twoja strona ładuje się zbyt długo to znak, że musisz zrobić na niej porządki. Przede wszystkim uporządkować kod źródłowy, zmniejszyć rozmiary grafik, wyeliminować niepotrzebne przekierowania, odinstalować zbędne wtyczki i włączyć korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki (cache). Porządkując kod źródłowy, zwróć uwagę, czy stosujesz zewnętrzny arkusz stylu, a także ogranicz użycie JavaScriptu.

Przyspieszone strony AMP

AMP – Accelerated Mobile Page – to inaczej Przyspieszona Strona Mobilna. Jeśli to pojęcie nigdy wcześniej nie obiło Ci się o uszy, to najwyższy czas aby je poznać.  Jest to zestaw wytycznych i bibliotek webowych służących projektowaniu szybkich stron internetowych pozbawionych elementów, które przeszkadzają w przeglądaniu Internetu na urządzeniach mobilnych. Witryny zbudowane w oparciu o te standardy mogą liczyć na lepsze wyniki w wyszukiwarce Google. John Mueller  – analityk pracujący dla Google’a – napisał ostatnio w dyskusji na portalu Reddit.com: „Nie widzę problemu w korzystaniu ze strony, która jest jedynie AMP – jest to świetny framework, dzięki któremu łatwo można tworzyć szybkie strony. Jako że jest to w zasadzie HTML, to strona tego typu będzie działała jak każda inna napisana właśnie w tym języku.”

Responsywność strony internetowej

Ponad 56 proc. internautów na świecie i ponad 60 proc. w Polsce przegląda zasoby Internetu poprzez urządzenia mobilne. Jeśli więc elementy znajdujące się na Twojej stronie internetowej nie dopasowują się automatycznie do ekranów na urządzeniach mobilnych, wiedz, że Twoja marka traci nie tylko w oczach potencjalnych Klientów, ale także zapewne przegrywa w walce o pozycje w SERP ze stronami Twojej konkurencji.

2. Zadbaj o bezpieczeństwo danych Twoich Klientów

Jeśli prowadzisz biznes internetowy, na Twojej stronie zapewne znajdują się różne formularze, np. formularz kontaktowy. Jeśli to sklep internetowy, Twoi Klienci przesyłają za jego pośrednictwem informacje dotyczące ich kart płatniczych i kont bankowych.  Jako właściciel strony musisz zadbać o bezpieczeństwo danych Twoich Klientów. Jak to zrobić? Przede wszystkim, dopilnuj, aby na serwerze, na którym masz stronę WWW był zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa SSL. Na stronach internetowych, które nie mają takiego certyfikatu, przesyłanie danych na serwer odbywa się otwartym tekstem. Witryny oznaczone kłódeczką (z certyfikatem SSL) przesyłają wszelkie informacje w sposób zaszyfrowany. Obecność certyfikatu na serwerze Twojej strony WWW ma nie tylko przełożenie na poziom zaufania do Twojej witryny, ale także na pozycje w Google.

 

3. Zainstaluj chatbota do komunikacji z klientami

Potencjalni klienci przebywają w Internecie także poza godzinami działania Twojej firmy. Jeśli nie możesz zapewnić obsługi klientom przez całą dobę, zainstaluj na stronie internetowej chatbota. Dostępne rozwiązania w tym zakresie różnią się od siebie m.in. poziomem sztucznej inteligencji i ceną. Nie musisz jednak inwestować natychmiast w to najdroższe. Na początek wystarczy, jeśli chatbot będzie wstanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania przez Klientów. Chatbot może być również wykorzystywany do up-sellingu i cross-sellingu, np. jeśli rozwiązanie potrafi zapamiętać preferowane produkty przez poszczególnych odwiedzających.

4. Postaw na rozwiązania głosowe

Od dłuższego czasu w sieci można zaobserwować wzrost liczby wyszukiwań głosowych. Dostrzegło to m.in. Google, które w zeszłym roku zaprezentowało aplikację Google Assistant opartą o sztuczną inteligencję. Według badań – w 2016 roku, zapytania głosowe stanowiły 20% wyszukiwań, w 2017 roku – 25%., natomiast według ekspertów w 2020 roku udział ten wzrośnie aż do 50%. Jak możesz wykorzystać ten narastający trend? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zaimplementować na nim np. opcje wyszukiwania głosowego w wyszukiwarce produktów. Warto też uwzględnić ten trend w obszarze SEO. Rosnąca popularność wyszukiwań głosowych stawia nowe wymagania przed SEO copywriterami i pozycjonerami. Użytkownik Internetu będzie posługiwał się innymi słowami w mowie, niż w trakcie pisania. Szukając np. myjni samochodowej, wpisałby w wyszukiwarkę: „myjnia samochodowa kraków”, natomiast wyszukując głosowo mógłby posłużyć się rozbudowanym pytaniem: „Gdzie znajdę myjnie samochodową w Krakowie?”.

5. Postaw na jakościowy Content Marketing

Analiza 100 mln artykułów przez OkDorka z BuzzSumo z 2018 roku pokazuje zgoła odmienną prawdę, od tej non stop powtarzanej, że czym krótszy artykuł tym lepszy. Okazuje się, że najczęściej udostępnianymi artykułami są te powyżej 2000, a nawet 3000 słów. Użytkowników Internetu najbardziej rozczarowują artykuły do 2000 słów, które mają jedynie cel sprzedażowy i ich głównym zadaniem jest reklama produktów lub usług autora. Jeśli więc chcesz podkręcić wizerunek swojego brandu w sieci, dostarczają swoim potencjalnym Klientom jakościowy content, który pomoże im rozwiązać ich problemy.

https://okdork.com/why-content-goes-viral-what-analyzing-100-millions-articles-taught-us/

6. Wprowadź video do komunikacji z klientami

Jak podają eksperci z portalu business2community.com, 79% konsumentów woli obejrzeć film niż zapoznać się z opisem dotyczącym produktu. Co więcej, okazuje się, że ludzie spędzają ponad 2,5x więcej czasu na stronach, które zawierają video content, niż na stronach, na których go nie ma. Te liczby mówią same za siebie. Materiały video wiodą prym także w mediach społecznościowych. Ten typ contentu jest premiowany przez takie portale jak m.in. Facebook, który pozwala postom zawierającym video umieszczone na Facebooku na osiąganie większych zasięgów.

Jeśli znane są Ci już nasze wskazówki dotyczące tego, jak podkręcić wizerunek e-biznesu w Internecie i jak usprawnić komunikację z klientami, przeczytaj także:

5 najważniejszych trendów w Google Ads w 2019

facebooklinkedintwitter

Najnowsze wpisy

wave