Cztery nowe wskaźniki Google, które pokażą Ci pozycje Twoich reklam w sieci wyszukiwania

Całkiem niedawno, bo 6 listopada 2018, Google ogłosiło wprowadzenie nowych wskaźników metrycznych dotyczących pozycji reklamy w wyszukiwarce, które pomagają z większą precyzją określić, w jakich częściach strony wyników wyszukiwania była wyświetlana.

Wbrew powszechnej opinii, funkcjonujący do tej pory wskaźnik średniej pozycji nie opisywał, gdzie reklama pojawiała się w SERP’ach (ang. Search Engine Results Page – strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej). Odzwierciedlał on jedynie kolejność wyświetlania reklamy względem innych reklam w aukcji. W rezultacie pozycja reklamy „1” oznacza, że reklama wyświetla się przed wszystkimi innymi reklamami. Nie oznacza natomiast tego, że reklama znajdowała się na samej górze strony.

Co oznaczają wskaźniki Impr. (Absolute Top), Impr. (Top) %, Search (Absolute Top) IS oraz Search (Top) IS?

Nowe wskaźniki metryczne Google

 

Nowe 4 wskaźniki, które w ciągu kilku tygodni zostaną wprowadzone przez Google mają w przejrzysty sposób pokazywać, gdzie na stronie wyszukiwania wyświetlały się nasze reklamy. Są to:
Impr. (Absolute Top) % – procent wyświetleń reklamy jako pierwszej nad wynikami bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Impr. (Top) % – procent wyświetleń reklam w dowolnym miejscu – powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Search (Absolute Top) IS – liczba wyświetleń uzyskanych w absolutnej najwyższej lokalizacji (pierwsza reklama powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania) podzielona przez szacowaną liczbę wyświetleń, które można było uzyskać w najwyższej lokalizacji.
Search (Top) IS – liczba wyświetleń uzyskanych w najwyższej lokalizacji (w dowolnym miejscu powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania) w porównaniu z szacowaną liczbą wyświetleń, które można było uzyskać w najwyższej lokalizacji.

Sprawdź również nasz tekst o tym, jak wynik jakości wpływa na skuteczność kampanii Google Ads?.

Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdobyć informację praktycznie na każdy temat i z każdej dzienny życia. To pozwala mu tworzyć angażujące treści, które chce się czytać i nimi dzielić. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera działania w Social Mediach. Uwielbia podróżować po świecie, był już m.in. na Islandii i w Peru.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPiotr EfflersygnetWięcej informacji
wave