Dlaczego 42% wszystkich stron internetowych na świecie opartych jest na WordPress?

Jak podaje W3techs, 42,5% wszystkich stron internetowych zostało zbudowanych przy użyciu WordPress’a. Biorąc pod uwagę tylko serwisy internetowe posiadające znane systemy do zarządzania treścią (CMS) udział WordPressa rośnie do około 65%. Drugim CMS’em pod względem popularności jest Joomla z niecałymi 5% udziału w rynku.

Dynamiczny wzrost popularności WordPress’a

WordPress wystarował w 2007 roku i od tamtej pory jego popularność stale wzrasta. Dane w poniższej tabeli pokazują, że tempo w jakim WordPress zwiększa swoje udziały w rynku to przeciętnie 2% rocznie, a od momentu rozpoczęcia pandemii około 4%.

WordPress: udział w rynku

Bez wątpienia do wzrostu popularności platformy WordPress przyczynił się fakt, że jest to oprogramowanie bezpłatne typu Open Source czyli kod jest ogólnie dostępny i pozwala na zaawansowane modyfikacje, których zresztą nie musisz przeprowadzać samemu. Istnieje ogromna liczba darmowych i płatnych rozszerzeń tzw. wtyczek, które można w łatwy sposób dodawać do Worpdressa, rozbudowując tym samym jego możliwości.

WordPress został stworzony w 2007 roku jako platforma służąca do blogowania. Przez lata użytkownicy tworzyli coraz to bardziej zaawansowane wtyczki, poszerzając możliwości platformy. Obecnie WordPress jest z powodzeniem wykorzystywany praktycznie we wszystkich rodzajach serwisów internetowych włączając w to witryny typu Landing Page, Korporacyjne Strony Internetowe, Sklepy Internetowe (E-commerce) itd.

Łatwość obsługi

Mogłoby się wydawać, że WordPress jest wykorzystywany głównie do budowy prostszych serwisów internetowych. Tymczasem, jak podaje BuiltWith, w przypadku listy 10.000 stron internetowych z największą ilością odwiedzin na świecie, ponad 38% z nich zostało zbudowanych w oparciu o WordPress.

Z plaftormy Worpdress korzystają m.in. takie firmy jak:

  • Bloomberg
  • Salesforce
  • zoom.us
  • Godaddy.com
  • CNN
  • Spotify
  • People
  • creativecommons.org
  • etsy.com
  • freepik.com
  • grammarly.com
  • microsoft.com
  • nginx.com

Łatwość użytkowania WordPress’a sprawia, że można go polecić praktycznie każdemu. Obsługa platformy jest intuicyjna i można ją bardzo szybko opanować w stopniu wystarczającym do samodzielnej obsługi własnej strony internetowej.

Ułatwiona integracja analityki internetowej (również w przypadku E-commerce)

Integracja witryny internetowej z narzędziami do pomiaru analityki internetowej nie jest skomplikowana i nie wymaga znajomości żadnego języka programowania, wystarczy użyć odpowiedniej wtyczki WordPress’a.

Liczba wtyczek jest ogromna, są to zarówno rozwiązania bezpłatne, jak i płatne (zazwyczaj takie wtyczki występują w wersji bezpłatnej z ograniczoną ilością funkcjonalności, pełnia możliwości wtyczki dostępna jest po wykupieniu wersji płatnej).

Której wtyczki użyć do wdrożenia analityki internetowej w WordPress?

To zależy czy chcemy zintegrować nasze konto Google Analytics bezpośrednio z WordPressem czy wykorzystamy do tego Google Tag Manager. Zdecydowanie rekomendujemy wdrożenie analityki internetowej z wykorzystaniem Google Tag Managera (GTM), taka konfiguracja daje więcej możliwości i jest bezpieczniejsza – pozwala na testowanie nowych rozwiązań w trybie 'debugowania’ Tag Managera, dzięki czemu, nie ma ryzyka 'zepsucia’ naszej strony.

Wtyczką, którą polecamy do umieszczenia naszego kontenera GTM na stronę jest Google Tag Manager for WordPress. Wtyczka jest darmowa i pozwala skutecznie połączyć GTM ze stroną WordPress bez konieczności ręcznej modyfikacji kodu strony.

Polecamy wtyczkę Google Tag Manager for WordPress

Jedną z największych zalet wtyczki jest wbudowana integracja z wordpressowym modułem WooCommerce, służącym do budowy sklepów internetowych. Wdrożenie zaawansowanej analityki internetowej Enhanced Ecommerce do śledzenia zdarzeń w sklepie internetowym wymaga sporych nakładów pracy i umiejętności zarówno w witrynie internetowej jak i przy konfiguracji GTM i GA.

Wtyczka Google Tag Manager for WordPress wyręcza nas w pracach po stronie witryny. Nadal czeka nas konfiguracja narzędzi analitycznych związana z odbieraniem danych/zdarzeń z naszej witryny ale nie musimy się martwić konfiguracją wysyłanych danych, robi to za nas wtyczka, która przekazuje niezbędne dane z witryny do Google Tag Manager w postaci tzw. ’warstwy danych’.

Podsumowanie

Lista zalet WordPress jest znacznie dłuższa i możemy do nich zaliczyć dodatkowo: liczną społeczność, na której zawsze można polegać w potrzebie, szerokie możliwości optymalizacji treści pod kątem SEO, czy możliwość integracji z większością oprogramowania biznesowego, takiego jak: HubSpot, CallPage, MailChimp, SemRush itp.

Nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie wzrost popularności WordPressa miał wyhamować a WordPress jeszcze przez długi czas będzie najpopularniejszym sposobem na zbudowanie strony internetowej.

Źródło:

  • https://w3techs.com/technologies/details/cm-wordpress
  • https://kinsta.com/wordpress-market-share/
  • https://wpbuffs.com/wordpress-market-share/

Paweł Bareja
Paweł Bareja

Web Developer

Paweł to prawdziwy człowiek renesansu, o ile tak możemy nazwać osobę, która potrafi efektywnie prowadzić kampanię PPC, wdrażać analitykę internetową, od zera budować strony internetowe i to wszystko jednocześnie bez gubienia wątków. Jego ulubioną biblioteką JavaScript’ową jest React. Fan południowo-wschodniej kuchni azjatyckiej i jazdy rowerem.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPrzemysław TrzeplasygnetWięcej informacji
wave