Blog

- blog o efektywnej sprzedaży w internecie

Google sugeruje tematy wyszukiwania na podstawie ostatniej aktywności użytkowników

Google coraz lepiej wykorzystuje zbierane o użytkownikach dane. Kilka dni temu, wyszukiwarka uruchomiła funkcję sugerowania użytkownikom tematy wyszukiwań na podstawie ich ostatniej aktywności. 

Jak wyglądają sugestie Google?

Google wyświetla teraz sugerowane zapytania na podstawie ostatniej aktywności użytkownika. Sugestia pojawia się jako link pod paskiem wyszukiwania, a sugerowana część słowa kluczowego jest pogrubiona i napisana kursywą.

sugestie google w sieci wyszukiwania

Źródło: SearchEngineLand.com

Jak działają sugestie Google?

Aby wyświetliły się sugestie Google nad wynikami wyszukiwania, użytkownik musi być zalogowany na swoje konto. Jeśli używasz wyszukiwarki w trybie incognito lub po prostu nie jesteś zalogowany, sugestie nie wyświetlą Ci się. Kliknięcie zaproponowanego przez Google zapytania przenosi użytkownika do odpowiadających mu wyników wyszukiwania. Jak zauważają obserwatorzy, sugestie Google wymagają jeszcze optymalizacji. Można by zakładać, że osoba, która najpierw wpisuje zapytanie “restauracje indyjskie”, a następnie wyrażenie “warszawa” otrzyma sugestie zapytania “restauracje indyjskie w warszawie”. Na razie sugestie Google służą bardziej jako przypomnienie, że niedawno było wpisywane podobne zapytanie.

Czy sugestie Google są ważne z perspektywy e-commerce? 

Tak, ponieważ ta zmiana pokazuje kierunek Google w wyświetlaniu użytkownikom wyników wyszukiwania. Spersonalizowane sugestie zapytań mogą pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają, a w niektórych przypadkach nawet wpłynąć na ich zachowanie w sieci – np. decyzję zakupowe. Od pewnego czasu istnieją podobne funkcje takie jak: “podobne wyszukiwania” i “ludzie pytają również”, jednak to sugestie Google umieszczono zaraz nad wynikami wyszukiwania. 

facebooklinkedintwitter

Najnowsze wpisy

wave