Jak i dlaczego warto zaimplementować Timer Trigger?

Chcesz odpalić na swojej stronie skrypt lub zaimplementować popup, który będzie wyskakiwał dopiero po określonym czasie? Jeśli tak, musisz poznać działanie Timer Trigger’a.

Co to jest Timer Trigger?

Timer Trigger to podobnie jak Scroll Depth Trigger wyzwalacz tagu. Uaktywnia się dopiero po upływie określonego czasu na stronie internetowej. Timer Trigger ma różne zastosowanie. Dzięki niemu można np: opóźnić wysłanie informacji o wystąpieniu konkretnego zdarzenia do Google Analytics albo sprawić, aby dana funkcjonalność na stronie odpalała się z opóźnieniem.

Jak utworzyć Timer Trigger w Google Tag Manager?

Aby dodać Timer Trigger na stronie internetowej, musimy najpierw zalogować się do Google Tag Managera. Gdy już to zrobimy, wybieramy zakładkę „Triggers” i przyciskamy „New” :

Jako typ wyzwalacza wybierz timer, a następnie określ następujące ustawienia:

  • Event Name: Umożliwia dostosowanie nazwy zdarzenia, które GTM przesyła do dataLayer.  Ta opcja jest najbardziej przydatna, gdy chcesz uruchomić kilka liczników czasu na tej samej stronie.
  • Interval: Tutaj możesz określić, ile milisekund powinno upłynąć między każdą aktywacją tego wyzwalacza. Wprowadź 15000, jeśli chcesz, aby wyzwalacz czasu uaktywnił się po 15 sekundach.
  • Limit: Ta opcja pozwala wybrać liczbę uruchomień wyzwalacza przed jego zatrzymaniem.
  • Możesz także ograniczyć czas, by uruchamiał się tylko na określonych stronach, używając opcji Enable When. Musisz podać pewne warunki, które są już obecne po załadowaniu Menedżera tagów Google, takie jak Ścieżka do strony / strona główna / lub coś podobnego.

Na koniec możesz zdecydować, czy wyzwalacz ma być uruchamiany na wszystkich timerach, czy tylko na niektórych. Gdy to zrobisz, wciśnij wszystkie.

Co dzieje się w Data Layer?

Po utworzeniu timer trigger, włącz tryb podglądu GTM i tryb debugowania, a następnie odśwież stronę, nad którą aktualnie pracujesz (aby sprawdzić, jego działanie).

Po odczekaniu 10 sekund, w trybie podglądu i debugowania, pojawi się zdarzenie gtm.timer po lewej stronie panelu.

Kliknij go i przejdź do zakładki Warstwa danych. Powinieneś zobaczyć tablicę różnych parametrów.

gtm.timerId – Unikalny numer identyfikacyjny licznika czasu. Każdy licznik czasu na stronie ma inny identyfikator.
gtm.timerEventNumber – Liczba timerów, które aktywowały się na bieżącej stronie.
gtm.timerInterval – Wartość ustawiona w opcji Interval podczas tworzenia timera.
gtm.timerStartTime – Znacznik czasu, w którym licznik czasu został uruchomiony po raz pierwszy.
gtm.timerCurrentTime – Znacznik czasu ostatniej aktywacji timera.
gtm.timerElapsedTime – Czas w milisekundach od uruchomienia timera.

Zastosowanie Timer Trigger – przykłady

Zmiana Bounce Rate

Niektórzy marketerzy używają timer triggera do odpalenia zdarzeń Google Analytics.

Jeśli np. odwiedzający pozostanie na stronie przez ponad 60 sekund, aktywuje się timer trigger i w konsekwencji uruchamiane jest zdarzenie GA o nazwie “Visitor Stayed for 60 seconds”. Należy pamiętać, że aby tak się stało wydarzenie GA musi korzystać z opcji non-interaction: false (która jest domyślna w Google Tag Manager).

Takie ustawienie może radykalnie obniżyć współczynnik odrzuceń, ponieważ użytkownik nie tylko trafił na Twoją stronę (pierwsza interakcja), ale także pozostał na niej dłużej niż minutę (co jest kwalifikowane jako inna interakcja).

W tym rozwiązaniu, odwiedzający, którzy podejmą drugą interakcję, nie będą uwzględniani we wskaźniku odrzuceń na danej stronie.

Włącz Timer Trigger po kliknięciu

Jeśli chcesz uruchomić timer trigger, dopiero gdy użytkownik wykona jakąś akcję (np. kliknięcie), musisz użyć niestandardowego tagu HTML z niestandardowym kodem. Oto kod:

Dzięki wdrożeniu tego kawałka kodu możesz odpalić timer trigger np. po kliknięciu użytkownika w banner, bądź po przesłaniu przez  niego formularza.  Co więcej, możesz dzięki niemu wyświetlić popup, np. po 10 sekund od kliknięcia w przycisk LIKE pod Twoim artykułem.

Choć Timer Trigger ma bardzo prostą konstrukcję, to jedna z kluczowych broni w arsenale digital marketera.  Jest dość łatwy w użyciu i pozwala odłożyć określony tag na określony czas.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Timer Trigger, napisz do nas! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdobyć informację praktycznie na każdy temat i z każdej dzienny życia. To pozwala mu tworzyć angażujące treści, które chce się czytać i nimi dzielić. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera działania w Social Mediach. Uwielbia podróżować po świecie, był już m.in. na Islandii i w Peru.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPiotr EfflersygnetWięcej informacji
wave