Piksel Facebooka. Jak go zainstalować i jakie daje korzyści?

Piksel Facebooka  – fragment kodu, który odmieni Twój marketing w social media

Jak już zostało wspomniane, Piksel Facebooka to mały fragment kodu przygotowany przez zespół Marka Zuckenberga. Swoją moc objawia dopiero wtedy, gdy zainstalujesz go na konkretnej witrynie. Dzięki niemu, zyskujesz możliwość dokładnego śledzenia konwersji z Twoich reklam na Facebooku, a także śledzenia zachowań użytkowników na danej stronie.

Jak wygenerować Piksel Facebooka?

Zanim zainstalujesz Piksel Facebooka, musisz go najpierw wygenerować. Nie powinno zająć Ci to dłużej niż 5 – 10 minut. Jedyne czego potrzebujesz to dostęp do konta administratora. Jeśli już zalogowałeś się na właściwym koncie, przejdź do Menedżera reklam. Następnie wejdź w listę narzędzi i wybierz kartę Piksele. Gdy już to zrobisz wybierz opcję Utwórz piksel.

W pierwszej kolejności, Facebook poprosi Cię o wprowadzenie nazwy piksela. Pamiętaj, że w ramach jednego konta reklamowego możesz utworzyć tylko jeden piksel, dlatego dobrze jest nazwać go nazwą Twojej marki. Po wybraniu odpowiedniej nazwy, zaakceptuj warunki i kliknij przycisk Utwórz piksel.

Tworzenie nazwy piksela

Jak zainstalować Piksel Facebooka?

Drugim etapem jest zainstalowanie Piksel Facebooka na witrynie, na której chcesz śledzić konwersję z reklam społecznościowych. Tą czynność możesz zlecić swojemu informatykowi lub naszej agencji – wystarczy, że się z nami skontaktujesz. Instalacja polega na skopiowaniu kodu piksela i wklejeniu go między znaczniki <head> a </head>.

Jak sprawdzić, czy Piksel działa?

Jeśli nie jesteś pewien czy poprawnie zainstalowałeś kod Piksela, możesz sprawdzić to na przeglądarce Chrome, korzystając z wtyczki Facebook Piksel Helper.  

Implementacja zdarzeń standardowych

Piksel pozwala Ci na ustawienie aż min. 9 rodzajów konwersji, tzw. zdarzeń standardowych, które pozwolą Ci na mierzenie konkretnych zachowań użytkowników na stronie. Na podstawie wyników otrzymanych ze zdarzeń standardowych, możesz np.: stwierdzić ile osób pobrało poradnik lub zarejestrowało się na szkolenie po kliknięciu w reklamę na Facebooku. Aby rozpocząć ich mierzenie, oprócz podstawowego kodu piksela, powinieneś dodać do strony mniejsze fragmenty kodu odpowiadające konkretnym wskaźnikom.

Zachowania mierzone są tylko w miejscach, w których zaimplementujesz odpowiednie fragmenty kodu. Ich dokładny wykaz przedstawia tabela poniżej:

Facebook - standardowe zdarzenia

Zdarzenia standardowe a kampanie remarketingowe

Użytkownik, który dokonał jednego z mierzonych przez Ciebie zachowań na stronie zostanie przez Facebook zakwalifikowany do konkretnej grupy remarketingowej, do której w przyszłości możesz kierować odpowiednie reklamy.

Aby prawidłowo mierzyć konwersje na stronie za pomocą piksela facebooka i zdarzeń standardowych należy zadbać o właściwą implementacje kodu. W przeciwnym razie uzyskane wyniki nie będą oddawać prawdy o ruchu użytkowników na Twojej stronie.

Jeśli chcesz prowadzić skuteczne kampanie marketingowe z wykorzystaniem Pixel Facebooka, skontaktuj się z nami.

Piotr Effler
Piotr Effler

Content Marketing Specialist

Piotr potrafi zdobyć informację praktycznie na każdy temat i z każdej dzienny życia. To pozwala mu tworzyć angażujące treści, które chce się czytać i nimi dzielić. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera działania w Social Mediach. Uwielbia podróżować po świecie, był już m.in. na Islandii i w Peru.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPrzemysław TrzeplasygnetWięcej informacji
wave