Nowość! YouTube wprowadza reklamy audio, aby docierać do słuchaczy muzyki i podcastów

Jak podaje Google, ponad 50% zalogowanych użytkowników, którzy konsumują treści muzyczne w ciągu dnia, odtwarza ponad 10 minut treści muzycznych. To skłoniło Google do wprowadzenia nowego rozwiązania, dzięki któremu reklamy marek będą mogły być umieszczane obok określonych treści muzycznych.

Nowy format reklamowy – reklamy dźwiękowe (YouTube Audio Ads), obecnie w wersji beta, ma zwiększać zasięg oraz świadomość marki.

Reklamy dźwiękowe mają łączyć marki z zaangażowanymi odbiorcami i nastrojowym słuchaniem materiałów w serwisie. YouTube Audio Ads dają możliwość dotarcia do odbiorców słuchających muzyki, podcastów lub innych treści audio, zachowując przy tym takie same opcje targetowania jak w przypadku standardowych kampanii wideo na YouTube. Reklamy audio charakteryzują się kreacjami, w których ścieżka dźwiękowa odgrywa główną rolę w przekazywaniu treści.

Przykłady reklam dźwiękowych:

Z przeprowadzonych przez Google miesięcznych testów wersji alfa wynika, że ponad 75% zmierzonych kampanii reklam audio w YouTube spowodowało zwiększenie rozpoznawalności oraz świadomości marki.

Nowość! YouTube wprowadza reklamy audio, aby docierać do słuchaczy muzyki i podcastów

Oprócz reklam audio, Google wprowadza dynamiczne grupy najpopularniejszych kanałów – czyli dedykowane grupy kanałów muzycznych. Oprócz popularnych gatunków, takich jak na przykład: pop, hip-hop, reklamy mogą pojawiać się przy materiałach związanych z hobby i zainteresowaniami (np. przy dedykowanej muzyce do zajęć fitness).

Dedykowane grupy kanałów mogą obejmować także wydarzenia sezonowe, podróże, wydarzenia sportowe, a także wykorzystywać treści specyficzne dla danego kraju.

Wprowadzona nowość dostępna jest na kontach w następujących lokalizacjach:

  • Australia
  • Brazylia
  • Kanada
  • Francja
  • Niemcy
  • Indie
  • Japonia
  • Meksyk
  • USA

Źródła

Paulina Franus
Paulina Franus

Project Manager

Project manager dbająca o każdy detal w obsługiwanych projektach i specjalistka w prowadzeniu kampanii SEM, dla której jedynym możliwym wynikiem jest wzrost sprzedaży. Prywatnie fanka mody, zakochana w swoim King Charles Spanielu Louisie.

Udostępnij w mediach społecznościowych:facebooklinkedintwitter
Wpis przeczytano już --- razy, dziękujemy!

Najnowsze wpisy

Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami

autorPaulina FranussygnetWięcej informacji
wave