Optymalizacja konwersji
Optymalizacja konwersji polega na szukaniu nowych rozwiązań zwiększających zaangażowanie użytkowników na stronie internetowej i osiągnięcie wymiernych korzyści biznesowych dla jej właściciela np. w postaci wzrostu przychodów ze sprzedaży.
Optymalizacja konwersji jest procesem ciągłym i polega na sukcesywnym wprowadzaniu zmian na stronie internetowej, które mają na celu podniesienie współczynnika konwersji.
Witryna internetowa posiada wiele elementów, które można zmieniać i testować, a dzięki Google Optimize wprowadzanie zmian na stronie oraz mierzenie ich efektywności jest łatwiejsze.
Google Optimize jest narzędziem, w którym w nieskomplikowany sposób możemy dokonywać testów A/B naszej strony internetowej, aby sprawdzić, która wersja strony przynosi większe korzyści. Zaletą Google Optimize jest prosta obsługa, nie wymagająca specjalistycznej wiedzy programistycznej oraz możliwość integracji z innymi narzędziami Google, takimi jak Google Analytics.
Możliwość obserwacji danych w Google Analytics, dzięki którym znamy źródło, z którego pochodzą nasi użytkownicy, ile czasu spędzają na stronie, czy dokonują konwersji – to jedno. Ale czy nie byłoby super, znać jeszcze ich autentyczne zachowanie? W co klikali, jak poruszali myszką, na których elementach strony spędzili najwięcej czasu, albo może coś sprawia wrażenie klikalnego, a takie nie jest – wszystko to może spowodować, że potencjalny klient opuści Twoją stronę? Dzięki, wdrożeniu narzędzi badających mapę ciepła strony, możesz temu zapobiec!
Z jakich narzędzi korzystamy?