SEO
SEO (ang. skrót Search Engine Optimization) - to nic innego jak kompleksowy zestaw działań mających na celu bezpośrednie i pośrednie dostosowanie witryny do obecnych wymagań stawianych przez wyszukiwarki internetowe. Poprawne wykonanie tego procesu jest w stanie zwiększyć widoczność strony www oraz wygenerować wysokiej jakości, stały ruch organiczny, który przełoży się ostatecznie na konwersje (realizacje zakładanych celów biznesowych). Niewłaściwie poprowadzona optymalizacja może natomiast spowodować odwrotny skutek, czyli zniknięcie (wyindeksowanie) witryny z zasobów wyszukiwarek internetowych.
Przez wiele lat utarł się podział na trzy główne aspekty SEO:
- On Site SEO – optymalizacja, która może być wykonana w witrynie.
- Off Site SEO – naturalne zwiększanie wzmianek o marce, usługach/produktach i witrynie.
- Technical SEO – maksymalne ułatwienie pracy robotom indeksującym (skanującym) witrynę.
Dobrym punktem wyjścia do rozpoczęcia współpracy w obszarze SEO jest wspólna rozmowa, dzięki której będziemy w stanie poznać Twoje najważniejsze cele biznesowe, jakie są wyjątkowe i mocne strony twojej usługi/produktu, kogo uważasz za swoją konkurencję oraz jakimi zasobami dysponujesz. Następny krok to wykonanie pełnego audytu SEO, który określi i uporządkuje zadania do realizacji uwzględniające informacje uzyskane w trakcie rozmowy.
Najczęściej zadawane pytania o SEO
Kto powinien skorzystać z usług SEO?
Z usług SEO powinni skorzystać przedsiębiorcy posiadający witrynę internetową, dzięki której generują bezpośrednio lub pośrednio przychód w firmie. Szczególnym rodzajem przedsiębiorstw, które powinny skupić się na rozwoju SEO są sklepy internetowe (e-commerce).
Jak zwiększyć przychód przy użyciu SEO?
Działania SEO wpływają bezpośrednio na ogólną widoczność witryny internetowej, co przekłada się na większą liczbę użytkowników na stronie generujących przychód firmie. Optymalizacja takich elementów jak podstrony kategorii, produktów, rozwój bloga i pozyskiwanie naturalnych linków podnoszą widoczność witryny w internecie.
Czym SEO różni się od płatnych reklam?
SEO jest działaniem rozłożonym w czasie generującym bezpłatne wejścia użytkowników na stronę. Reklamy natomiast są działaniem płatnym (najczęściej rozliczanym w modelu Pay Per Click - Płatność Za Kliknięcie), które można uruchomić w krótkim czasie i których efekt w postaci ruch w witrynie będzie widoczny niemal natychmiast po starcie kampanii.
Czy inwestowanie w SEO się opłaca?
Każdy przedsiębiorca pozyskujący klientów przy użyciu strony internetowej powinien rozważyć inwestycję w SEO. Wcześniej jednak należy obliczyć potencjał przyszłych przychodów oraz zaplanować budżet na działania SEO. Zwrot z inwestycji powinien być oceniany z perspektywy 8-12 miesięcy.
Z jakich narzędzi korzystamy?