E-commerce
Case study - Indiegogo kampania crowdfundingowa dla dronu Xerall
O projekcie
Xerall to marka innowacyjnego drona, który potrafi zarówno unosić się w powietrzu jak i pokonywać przeszkody na ziemi. Dron został zaprojektowany przez polską firmę B-Technology kierowaną przez Witolda Mielniczka. Xerall zdecydował się skorzystać z możliwości jakie daje kampania crowdfundingowa, aby zebrać środki na uruchomienie produkcji masowej drona.
Wyzwanie
Naszym zadaniem było opracowanie strategii działań marketingowych, które posłużą do wypromowania kampanii crowdfundingowej, która miała miejsce na portalu indiegogo.com
Jakie podjęliśmy działania?
Opracowaliśmy i wdrożyliśmy plan działań marketingowych, który obejmował 2 etapy:
Etap 1- pre-campaign seeding - przygotowanie do kampanii w Indiegogo
- Pre-campaign seeding - przygotowanie do kampanii w Indiegogo
- wdrożenie i konfiguracja web analityki (GTM + GA) celem dokładnego zbadania źródeł potencjalnych klientów, ich aktywności na stronie
- w wdrożenie i konfiguracja analizy zachowania użytkowników z pomocą hotjar celem ustalenia optymalnego układu strony lądowania
- przeprowadzenie kampanii reklamowej Google Ads oraz Facebook Ads celem pozyskania osób zainteresowanych naszym dronem (early birds)
Etap 2 - campaign seeding - nagłośnienie startu kampanii
- współpraca przy filmie promocyjnym
- przygotowanie materiałów graficznych dla strony kampanii w Indiegogo
- przygotowanie materiałów kreatywnych dla kampanii reklamowej
- wysyłka cyklicznego newslettera do zarejestrowanej bazy early birds
- opieka nad kanałami social media, community management
- monitoring mediów i aktywne zaangażowanie w dyskusję onlinedronem (early birds)
- współpraca z influencerami (w tym Casey Neistat - ponad 10 mln subskrybentów kanału Youtube)
- zaproszenie Premiera Mateusza Morawieckiego do naszego biura, aby wraz z Casey Neistat mogli wspólnie poznać i przetestować naszego drona
- przeprowadzenie szeroko zakrojonych działań ePR, dzięki którym informację o starcie kampanii opublikowały media polskie i międzynarodowe
- przeprowadzenie działań reklamowych na rynkach USA oraz wybranych krajów europy zachodniej promującej naszą kampanię optymalizacja działań reklamowych pod kątem pozyskiwania osób wspierających kampanię na Indiegogo
"Ogromna zaletą Performance Labs jest kreatywny energiczny zespół, doradzający świetne rozwiązania, które szybko pozwoliły osiągnąć zamierzone rezultaty. Bardzo sobie cenię stały kontakt z menadżerem projektu i wsparcie na każdym jego etapie. Wszystko to przełożyło się na nasz wspólny sukces.."
XerallWitold Mielniczek - CEO Xerall